Vandaag weer flink aan het schuren geweest, en de kielbalk op maat gemaakt, de meegeleverde balk die hiervoor bestemd was, was 1 a 2 mm te dik.... en ik kwam erachter dat mijn schaaf niet in mijn schuur ligt, maar bij een maatje in Rotterdam.... dat is een beetje ver rijden, dus..... Schuren maar !!!
Fotos van de romp plaats ik later wel, als er wat meer aan gebeurd is (moet een beetje aan het aantal fotos gaan denken dat ik plaats, 100 is max geloof ik ? )
Daarna een beetje geoefend en gespeeld met houtplamuur... en jawel, weer schuren
Mijn plan was, om nu aan de dekbeplanking te beginnen, maar mijn motivatie hiervoor lag een beetje laag (mischien dat ik er vanavond nog aan begin) dus maar een beetje rommelen, en voor je het weet ben je met het geschut bezig

Natuurlijk heb ik nog geen Brass black in huis, maar ach, dacht ik zet vast een wagentje in elkaar... kan ik er een loopje op leggen, ziet er leuk uit... toch ? en om eerlijk te zijn, Timberwol, daar moet ik je toch gelijk geven, dat ziet er idd best mooi uit
hier 2 fototjes :wink:
Ter vergelijking een shaggy voor de maatverhouding ernaast :wink:
Ok.... ik hou best van priegelwerk ed....
Maar op het moment, dat je in een stukje hout van 8 x 2 x 2 mm een gaatje moet boren, uiteraard ook nog eens in de lengterichting van 1.5 mm, dan begin ik hier toch wat vraagtekens bij te krijgen...

uiteindelijk is het me dan toch gelukt
En.... !!!!!
Het resultaat van 3 uur werk, en 17 onderdeeltje
de maten zijn 3 x 1.6 x 1.6 cm :Mrgreen:
Voor nu :

roost: