Bouwverslag de Groene Draeck

Mooi scheepje geworden! [emoji106][emoji106][emoji106]

ps, je vlaggen hangen wel verkeerd, als je een schip met zeil bouwt dan staan de vlaggen naar voren, met de wind mee...;)
Nee toch, zeilen staan vlak, zwaarden omhoog, dus even met de kop in de wind........denk ik.[emoji6]

Dus toch nog niet helemaal af, vlug die vlaggetjes draaien :)

Wel heel mooi resultaat hoor.

Laatst bewerkt:
Nee toch, zeilen staan vlak, zwaarden omhoog, dus even met de kop in de wind........denk ik.[emoji6]
Niet bij nagedacht, als je het zo bekijkt dan kan dat uiteraard ook. Ik ga er over het algemeen vanuit dat een schip vooruit vaart en de wind dus meestal van achteren komt, maar er zijn inderdaad uitzonderingen.

Gefeliciteerd Eduard het is een mooi resultaat.
Ook ik maakte eerst de Botter en daarna de Groene Draeck... Dus ik ben benieuwd wat jou volgende model gaat worden.

Ik dank jullie allemaal voor de reacties. Over de stand van de vlaggen heb ik niet nagedacht:). Leuk om hier dan een reactie over te krijgen. Om een gekunsteld antwoord hierop te geven vaart het schip op motorvermogen omdat de wind plotseling helemaal is gaan liggen. Door de snelheid staan de vlaggen naar achteren :rofl::rofl::rofl:. Ik ga er de volgende keer rekening mee houden:thumbsup:

Op de plank ligt nog de Bounty. Hier zijn er door bouwers verschillende van gemaakt dus kan ik goed afkijken. Nu eerst de werf opruimen anders wordt er helemaal niet meer gebouwd zegt mijn (v)echtgenote.:rofl:. Ondertussen blijf ik jullie ontwikkelingen wel volgen.

Niet bij nagedacht, als je het zo bekijkt dan kan dat uiteraard ook. Ik ga er over het algemeen vanuit dat een schip vooruit vaart en de wind dus meestal van achteren komt, maar er zijn inderdaad uitzonderingen.
Piet dat geldt meestal voor een vierkant getuigd schip, hoewel die ook zij het niet zo goed tegen de wind kunnen opwerken. Een langsgetuigd schip kan tot wel 45 graden aan de werkelijke wind varen, de moderne jachten komen zelfs nog verder dan 45 graden. De lemsteraken zijn uitstekende zeilers en halen zeker 45 graden. De schijnbare wind (de resultante van de ware wind en de wind opgewekt door de bootsnelheid) komt nog voorlijker in en laten de vlag bijna in de langrichting van het schip wapperen.

Goedenmiddag , mag ik vragen waar u het bouwmodel van de groene draeck heeft gekocht? Ik ben er voor mijn vader naar op zoek . Hij heeft onderhoud gegeven aan de groene draeck als hij in den helder lag voor het jaarlijks onderhoud . Nu mijn vader met pensioen is leek het mij leuk om het schaalmodel van de draeck voor hem op te zoeken .

Info is altijd welkom
Gr alex

Goedenmiddag , mag ik vragen waar u het bouwmodel van de groene draeck heeft gekocht? Ik ben er voor mijn vader naar op zoek . Hij heeft onderhoud gegeven aan de groene draeck als hij in den helder lag voor het jaarlijks onderhoud . Nu mijn vader met pensioen is leek het mij leuk om het schaalmodel van de draeck voor hem op te zoeken .

Info is altijd welkom
Gr alex
Het is niet meer via de reguliere weg te koop. wel regelmatig op marktplaats wordt het regelmatig aangeboden. bv
Ook zou je op dit forum onder te koop gevraagd het model kunnen vragen.

Info is altijd welkom
Gr alex

Alex,
Welkom op dit forum.
Ik heb je een persoonlijk berichtje gestuurd.

Back