Hans Groenenberg
Forum veteraan
Goed bezig Ed!
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
14B ? Ik gebruik 6B, dacht dat dat het zachtste op de markt was, maar ja, mijn potlood is dan ook al zo'n 40 jaar oud.14B potlood
Prima hoor, goed idee!Mooie foto's, plaats maar het volledige rolletjevoor de liefhebbers
Ik heb het wandje op zijn plek gehouden en een potloodstreep langs de onderzijde getrokken om zo op het dek de grens van de beplanking aan te geven. Na het beplanken van het dek heb ik het wandje weer op zijn plek gehouden en de deurkozijnen (zonder de deuren erin!) en de onderste potdekselplanken op de juiste hoogte erop gelijmd (dus bovenop het aangebrachte dek). Hierna heb ik het wandje weer afgenomen en de rest van de potdekselplanken op hun plek gelijmd. Na dit alles kan de wand zwart geschilderd worden en de deurtjes rood, en de deurtjes definitief op hun plek lijmen.Even een vraag aan de Batavia bouwers voordat ik met plankjes op het dek ga beginnen. Zie onderstaande tekening. Hier lijkt het de bedoeling om het Wandje tegen de dekbeplanking aan te maken en niet erop. Ik had hier met Hans ook al overleg over maar ben benieuwd naar jullie keuzes/ ervaringenBekijk bijlage 575535
hartelijk dank!Ik heb het wandje op zijn plek gehouden en een potloodstreep langs de onderzijde getrokken om zo op het dek de grens van de beplanking aan te geven. Na het beplanken van het dek heb ik het wandje weer op zijn plek gehouden en de deurkozijnen (zonder de deuren erin!) en de onderste potdekselplanken op de juiste hoogte erop gelijmd (dus bovenop het aangebrachte dek). Hierna heb ik het wandje weer afgenomen en de rest van de potdekselplanken op hun plek gelijmd. Na dit alles kan de wand zwart geschilderd worden en de deurtjes rood, en de deurtjes definitief op hun plek lijmen.
Met bovenstaande methode kun je alle planken mooi aanbrengen op het losse wandje zonder dat je om het model heen aan het stoeien bent, en je voorkomt ook dat je per ongeluk verf op het dek morst.
...ik maak het model in eikenhout. Op welke wijze zetten jullie de gebogen latjes vast op de spanten nadat ze gelijmd zijn?