Bouwverslag Batavia

Op een ander forum had ik daar ook soms last van.
Het kan zijn dat het bestand van de foto's te groot is.
Verklein het bestand eens, misschien helpt dat.

Zover ik weet is het een instelling op je telefoon waarmee je de foto’s maak. Het is afhankelijk van hoe je het toestel houdt wanneer je de foto maakt. Foto’s eerst bewerken en opslaan in een ander programma alvorens ze hier te plaatsen werkt het beste :)

Zover ik weet is het een instelling op je telefoon waarmee je de foto’s maak. Het is afhankelijk van hoe je het toestel houdt wanneer je de foto maakt. Foto’s eerst bewerken en opslaan in een ander programma alvorens ze hier te plaatsen werkt het beste :)
Dat opslaan in een ander programma werkt idd Hans

sketch-1709456870901.jpg

Beplanking spiegel gereed, bij het uitboren voor de luiken lieten twee plankjes eiken los.
Intussen het valse wand klaar en nu verder met beplanken van de holle wulf

Goedemorgen, zijn er tips om de kanonspoortjes samen te stellen? De achterzijde met gaatjes erin heb ik al wel op de valse wand gelijmd

Dat is inderdaad een beetje een klusje wat niet helemaal makkelijk is. Ik ben benieuwd naar eventuele tips, want ik overweeg om in toekomstige pakketten dit toch op een andere manier te gaan doen.

Hans
Kolderstok

sketch-1709973050154.jpg

Op een aantal verschillende manieren de poortjes gemaakt. Wat voor mij het beste resultaat gaf was steeds 2 van de 4 delen op het oog haaks te verlijmen en vervolgens terwijl de lijm nog niet was uitgehard, deze setjes van 2 om de achterplaatjes heen " te vouwen" en netjes haaks te maken

Dat is inderdaad een beetje een klusje wat niet helemaal makkelijk is. Ik ben benieuwd naar eventuele tips, want ik overweeg om in toekomstige pakketten dit toch op een andere manier te gaan doen.

Hans
Kolderstok
Op de 3D printer een malletje maken wat je kan gebruiken en dat bij het pakket leveren. Ik heb dit eens bij een bouwer gezien die dit zelf had gemaakt. Was wel handig.

Even een vraag aan de Batavia bouwers. Kunnen na het plaatsen van de A dekdelen de spanten 1tm 5, 9,12 en 13 weer dichtgezet worden? Dat zou ik graag doen om breken te voorkomen.

Even een vraag aan de Batavia bouwers. Kunnen na het plaatsen van de A dekdelen de spanten 1tm 5, 9,12 en 13 weer dichtgezet worden? Dat zou ik graag doen om breken te voorkomen.
Ed, ik had deze weer erin gelijmd na het aanbrengen van het dek en de roosters op dit dek, maar met het beplanken braken er toch nog een of twee spantdelen, dit is haast niet te voorkomen en kan verder geen kwaad kunnen later weer vastgezet worden aan de beplanking.
Succes verder

Back