Bouwverslag Batavia 2019

Deze tuitjes kun je op een fles of een tube zetten. Ze zijn vaker te gebruiken. Op de foto eentje met de originele lengte en eentje die ik heb ingekort. De originele lengte is mij te lang, maar dat kun je zelf bepalen. Ze zijn te koop in een modelbouwzaak.

Bijlagen

• 20190324_161603.jpg
    20190324_161603.jpg
    203,1 KB · Weergaven: 223
Deze tuitjes kun je op een fles of een tube zetten. Ze zijn vaker te gebruiken. Op de foto eentje met de originele lengte en eentje die ik heb ingekort. De originele lengte is mij te lang, maar dat kun je zelf bepalen. Ze zijn te koop in een modelbouwzaak.

Oh dat ziet er mooi uit!
Ik ga eens op zoek of ik dat kan vinden.

Gisteren rond de kanonspoorten aan het planken maar zaten enkel bulten in het hout.
Dus de geschutspoortjes toch nog niet lekker geschuurd ten opzichte van de spanten.

Alles er weer afgehaald en schoongemaakt.
Kanonspoorten weer geschuurd zodat de echt mooi langs de spanten zitte.
Vandaag dus weer "planken"

Vandaag na het bekijken van de kant waar de kanonsgaten in zaten en was tevreden over mijn werk.
Kijk ik naar de andere kant waar er 4 romplatten op zitten, denk ik BAH! dat zit echt niet mooi.
Dus weer een kantje aan het slopen en breken er ook nog latjes af :(

Nu maar weer vrolijk aan de gang om het nu beter en netter te maken.......

Vandaag na het bekijken van de kant waar de kanonsgaten in zaten en was tevreden over mijn werk.
Kijk ik naar de andere kant waar er 4 romplatten op zitten, denk ik BAH! dat zit echt niet mooi.
Dus weer een kantje aan het slopen en breken er ook nog latjes af :(

Nu maar weer vrolijk aan de gang om het nu beter en netter te maken.......

Tja Fred, door schade en schande word men wijs...;);)

De maatvoering is bij de Batavia heel belangrijk, dus beter tig keer gemeten dan dat je denkt het zal wel goed gaan, want dan gaat het vaak verkeerd.....
En als je echt twijfelt even dry-fit erop plaatsen, fotootje nemen, en vragen op dit forum...............:cool::cool:

Enne vergis je niet, de Batavia is geen simpel schuitje hoor maar zoals Piet in zijn topic al schreef, er is hier inmiddels al veel kennis aanwezig, en ook ik beschik inmiddels al over vele foto's van de bouw dus gezamenlijk komen we er echt wel uit.......

Succes verder..............

Tja Fred, door schade en schande word men wijs...;);)

De maatvoering is bij de Batavia heel belangrijk, dus beter tig keer gemeten dan dat je denkt het zal wel goed gaan, want dan gaat het vaak verkeerd.....
En als je echt twijfelt even dry-fit erop plaatsen, fotootje nemen, en vragen op dit forum...............:cool::cool:

Enne vergis je niet, de Batavia is geen simpel schuitje hoor maar zoals Piet in zijn topic al schreef, er is hier inmiddels al veel kennis aanwezig, en ook ik beschik inmiddels al over vele foto's van de bouw dus gezamenlijk komen we er echt wel uit.......

Succes verder..............

Daar heb je helemaal gelijk in.
Maar vroeger (in een vorig verleden) was ik Autoplaatwerker / Spuiter en daar moest alles nog strakker dan strak zijn.
Denk dan ook dat daar misschien mijn afwijking zit.

Maar niet getreurd, net extra hout besteld bij Hans dus kan ik voorlopig weer ff oefenen.

Die Hans he... die heeft echt zoveel hout! Succes Fred en zoals je zelf al zei.. als er bah wordt geroepen vraagt het meestal om een aanpassing. Heel goed als je kritisch op je werk bent!

Fred wel oppassen met het door beplanken van één kant, hierdoor kan je romp krom trekken, het is beter om de huidgangen om en om aan te brengen. En laat ook eens een foto van de boeg en het achterschip zien, net als bij je 1e twee planken, want hier zitten meestal de probleem gebieden.
Verder goed bezig hoor, een beetje kritisch naar je eigen werk kijken is altijd goed:)

Back