Na het begin van de boegspriet, kwam ik er achter dat het misschien wel handig zou zijn om eerst al het rondhout maar eens op de juiste plekken te plaatsen op de bouwtekening alvorens ik "te dikke" delen ga schaven en schuren.
Alle onderdelen voorzien van een labeltje. En op de locatie plaatsen op de tekening.
En wel van dikste naar de dunste. De vlaggenstokken.
Na een klein uurtje was alles op zijn plek en ge-labeled. Ook een paar al op de juiste lengte gezaagd.
Zo, dan weer verder met de boegspriet. Schaven en schuren.
Inkeping inzagen en de eerste onderdelen plaatsen.
(Allemaal nog "dry-fit" in goed Nederlands
)
De boegsprietmars voorzien van 2de latjes laag bovenzijde, rond geschuurd, de langs- en dwarszalingen ingekeept en geplakt tegen de onderkant.
De ribben geplaats en nadat de reling van de mars eerst een uurtje in warm water had gelegen en rond een kokertje was gespannen op ongeveer de maat van de mars.
Begonnen met iedere keer maar 1 of 2 ribben lijmen (houtlijm) en klemmen. Na 30 minuten weer 1. En zo gaan we rond totdat ze allemaal vast zitten.
Aankomende week ga ik proberen of de houten onderdelen van de boegspriet in elkaar kunnen worden gezet.
Uiteraard eerst nog de onderdelen in de beits en in de verf zetten.
Fijne bouwweek voor iedereen.
Alle onderdelen voorzien van een labeltje. En op de locatie plaatsen op de tekening.
En wel van dikste naar de dunste. De vlaggenstokken.
Na een klein uurtje was alles op zijn plek en ge-labeled. Ook een paar al op de juiste lengte gezaagd.
Zo, dan weer verder met de boegspriet. Schaven en schuren.
Inkeping inzagen en de eerste onderdelen plaatsen.
(Allemaal nog "dry-fit" in goed Nederlands

De boegsprietmars voorzien van 2de latjes laag bovenzijde, rond geschuurd, de langs- en dwarszalingen ingekeept en geplakt tegen de onderkant.
De ribben geplaats en nadat de reling van de mars eerst een uurtje in warm water had gelegen en rond een kokertje was gespannen op ongeveer de maat van de mars.
Begonnen met iedere keer maar 1 of 2 ribben lijmen (houtlijm) en klemmen. Na 30 minuten weer 1. En zo gaan we rond totdat ze allemaal vast zitten.
Aankomende week ga ik proberen of de houten onderdelen van de boegspriet in elkaar kunnen worden gezet.
Uiteraard eerst nog de onderdelen in de beits en in de verf zetten.
Fijne bouwweek voor iedereen.