Bouwtekening Ultimate 1.80 meter

• Topicstarter Topicstarter blade
  • Startdatum Startdatum
B

blade

Guest
Hallo,

Ik heb van een collega modelvlieger een van tekening gebouwde Ultimate van 1.80 meter bemachtigd, maar hij vond de tekening niet meer.
Ben al flink in de weer ermee(hij is al spuit en folieklaar) ,maar wat info en evt. een tekening zou toch handiger zijn, i.v.m. details zoals spandraden etc.
Ik heb al op het internet gezocht naar site's waar bouwtekeningen te downloaden zijn,maar nog niks gevonden over de ultimate van 1.80 meter.

Kan me iemand aan een site, informatie of tekening helpen?

bij voorbaat dank,

Berry

Ik zal de een foto erbij doen van het model nu en hoe ik 'm maken wil! (2,40 meter model)

afb16875.jpg

afb16874.jpg

weet je toevallig van welke tekenaar de tekening is?
Of als het een bouwdoos was.. wat voor fabrikant?
Ik ben trouwens ook wel benieuwd.. is een mooi formaatje.. 180cm is behoorlijk wat ultimate :D

Peter

nee Peter,

hij is van tekening gemaakt en ik weet bij god niet van welke
fabrikant/tekenaar ! Maar ik heb inmiddels al op internet een tekening
van de 1.80 meter ultimate gevonden en op een duits modelbouwforum biedt
een Oostenrijker aan om goedkoop daar een A0 afdruk van te maken.
Dus er wordt aan gewerkt!

Berry

ja ,ik heb die link naar een site waar je gigantisch veel bouwtekeningen
vandaan kunt halen. Het zijn alleen vaak dwg en dxf bestanden. daar kun je zo weinig mee ,maar die oostenrijker kan dan met autocad daar een
bouwtekening mee drukken.

de link is http://corsair.flugmodellbau.de/files/bauplan/Bauplan.htm

is wel duits, maar als je daar bij biplanes kijkt, vindt je de ultimate!

groeten berry

die tekeningen kan je hier ook wel afdrukken hoor.
D'r zijn echt ik weet niet hoeveel copyshops die ze zo voor je uit kunnen draaien.
Ik heb alleen een tekenen van de Goldberg ultimate..

Peter

blade zei:
Hallo,

Ik heb van een collega modelvlieger een van tekening gebouwde Ultimate van 1.80 meter bemachtigd, maar hij vond de tekening niet meer.
Ben al flink in de weer ermee(hij is al spuit en folieklaar) ,maar wat info en evt. een tekening zou toch handiger zijn, i.v.m. details zoals spandraden etc.
Ik heb al op het internet gezocht naar site's waar bouwtekeningen te downloaden zijn,maar nog niks gevonden over de ultimate van 1.80 meter.

Kan me iemand aan een site, informatie of tekening helpen?

bij voorbaat dank,

Berry

Ik zal de een foto erbij doen van het model nu en hoe ik 'm maken wil! (2,40 meter model)

afb16875.jpg

afb16874.jpg
Ik heb ook een plan van de Ultimate ( bouwplan Neckar verlag http://www.webshop.neckar-verlag.de/shop/index.php?cPath=21_30_40&page=2)
ontwerp van Peter Erang
Ben hem ook aan het bouwen

De onderdelen zijn te verkrijgen bij http://www.am-modellbautechnik.de/

:D HEB JE NOG MEER FOTO'S VAN DE "RED BULL " ULTIMATE :?:

Hallo Knife,

ja ik heb er een paar op mijn site staan , bij 'bouw van de ultimate '.
Rechtsboven zijn de laatste fotos , toen was ie bijna klaar!

http://members.home.nl/b.ritzen

Ik heb m nu zo goed als klaar , heb m al een paar keer laten lopen, en binnekort gaat ie de lucht in (hoop ik!)
Ik weet nu niet zeker op welk punt het zwaartepunt moet liggen, iemand zei dat je de beide vleugels als 1
moet meten en dan tussen de 25 tot 30 % van de vleugel moet liggen.
Weet iemand hier wat meer over? Daar was ik mee geholpen!

groeten Blade

Ik denk wel dat het de tweedekker is die ik bedoel...

Kijk hier eens op het Duitse forum, daar staan er de bouwfoto's van op

http://www.rc-network.de/forum/showthread.php?t=59382

Waar heb je de stickers van "RED BULL" vandaan ??
Ik wil de mijne ook zo maken
:wink:

Het zwaartepunt !

Ik heb op het plan gemeten : vanaf de voorkant van de motorkap ligt het zwaartepunt op 47,5 cm. en gemeten vanop, het vleugelprofiel onder ( middenkant romp ) zou het zwaartepunt op 8 cm. liggen

hoi dirk,

Die heb ik speciaal laten maken via een vriend die bij
rallyesprint een sponsor heeft die autobestickering etc. doet!
Kosten zo'n 90 euro. 2 grote stieren , 2 kleine , en 4 keer red bull letters groot en 2 keer klein.
De hele kleine stieren (richtingroer) heb ik van ebay!

Oh bedankt voor de informatie ,dat klopt met wat ik ong. had. 8 cm op de ondervleugel is bijna gelijk met
de voorkant van de laatste " staander 'van de boven vleugel. En dat is idd 47,5 cm van de voorkant motorkap.
Super , daar kan ik nu eindelijk iets mee.
:wink:

groeten Berry

:wink: Ben je al iets verder nu ??

Wat denk je ? is het de tweedekker vanop het Duits forum??

Van deze heb ik het plan , en daarop heb ik het zwaartepunt gemeten.

Hij lijkt er in ieder geval héél sterk op...

Mooie site heb je :!: :!: 8)

ja ,daar ben ik enorm mee geholpen, het is volgens mij idd het goede
model. Weet t niet zeker,maar denk dat het zwaartepunt wel goed zit bij hetzelfde formaat ultimate.
Ik zie dat je uit Zutendaal komt,das niet zover van mij vandaan . Ik woon in Kerkrade.
Maar hartelijk bedankt voor de info over het zwaartepunt.

groeten berry

Als je wil, kom eens een keertje langs bij ons

Club Limburgse Vleugels te Genk ( vlak langs het grote vliegveld !!) :idea:
Hou me verder maar op de hoogte :wink:

Heb je de King 95 op rubbers staan of gewoon star op het motorschot? Met welke uitlaat en prop?

Grt.

knife-edge zei:
:wink: Ben je al iets verder nu ??

Wat denk je ? is het de tweedekker vanop het Duits forum??

Van deze heb ik het plan , en daarop heb ik het zwaartepunt gemeten.

Hij lijkt er in ieder geval héél sterk op...

Mooie site heb je :!: :!: 8)

Heb ondertussen ook de romp besteld, de traditionele bouwwijze biedt niet veel plaats aan de ingewanden van de Ultimate ( kijk maar eens naar de bouwfoto's op het Duitse forum, die heeft zelf tanks moeten maken uit plaatsgebrek !)

hallo,

@ alexxx,

ik heb het motorschot op keiharde rubbers tegen het kopschot aan gemonteerd, en de king gewoon star op
het motorschot geplaatst. De uit laat is van Krumscheid , de 95vs-4. (Voor in - uit ,met smokeaansluiting tot 100cc)
Als prop heb ik de carbon 3 blads 24-12 van Elster. Elster heeft de super service dat je je prop kunt
uitproberen op je motor en zolang je de tips van de prop niet beschadigd , kun je m zo omruilen in een andere
maat. Want ik had eerst een 26 -12 3 blads ,maar deze bleek net iets te groot. Heb ik zo kunnen opsturen,en kreeg
fijn een andere nieuwe, ondanks de gaten die geboort waren.

@ knife

Fijn ,dat je ook 1 besteld hebt.
ja ,ik heb ook niet erg veel plaats in de romp , ik was blij dat ik de uitlaat en tank erin kreeg!

Ik zoek nog tekeningen van een ultimate van boven 2,5meter.. heeft iemand die ook liggen of weet iemand waar ik die kan vinden.

Johan

Back