Hallo, Ik ben op zoek naar de bouwtekening van de Saturn-5 raket. Heeft iemand deze op de pc staan, of weet iemand waar je zulke tekeningen kan vinden?? Hopelijk kan iemand me helpen. Groetjes, Maurice
De DRRA heeft 2 schaaltekeningen van de Saturnus 5. Kijk maar eens op de site, ga naar Wat&Hoe-2 en kijk in de SHOP. Succes, BasK
volgens mij had Estes er vroeger een. en als hij ergens online te vinden is dan moetje kijken op de site van JimZ dat is de grootste collectie online ontwerpen die ik ken http://www.dars.org/jimz/k-29.htm Die moet je hebben :-D
in de Estes katalogus van 1991 heb ik hen ok terug gevonden. Revel komt dit jaar ook uit met een saturnus van bijna een meter. Die is bedoeld als statish model maar kan wel worden omgebouwd naar vliegend model.
Wanneer komt die uit Jan-Hein, of weet je dat nog niet? Waar zijn grote modellen te verkrijgen van space shuttles? Denk dat ik komende tijd eens flink aan de slag ga...
ik heb er een gelijk bij de fabriek kunnen bestellen Maar hij moet dit jaar nog uit komen. gelimiteerde oplage. Op de zelfde site van jimz staan een aantal space shuttles vna Estes. Een ervan ben ik aan het na bouwen. en het is dedoeling dat ik daar ook mee ga lanceren http://www.dars.org/jimz/est1385.htm die dus ;-)
Waar maak je die onderdelen dan van?? Als ie klaar is wil ik um wel eens zien... http://members.aol.com/narshuttle/shuttlehome.htm Op drra forum stuurde iemand me deze pagina.. Erg leuk filmpje wat erbij staat.
De basis waar die shuttle van gemaakt is, is een NCR kit . En heel soms zie je er een op Ebay voorbij komen. Wel vast gaan sparen want de prijs is ongeveer even hoog als de omloop baan van de echte. als je de tekening uit print dan zit er een onderdelen lijst bij. Aan de hand daar van kun je hem na bouwen. en ik heb een mal gemaakt vna de neuskegel en een aantal andere onderdelen zo dat je hem van af de tekening en de scans die op de site van jimz staan kunt na bouwen.
Er is ook een mooie SpaceShuttle te koop bij Modelraketten.nl, deze heb ik al een paar keer zien vliegen en dat ziet er erg mooi uit. Er zijn er al een paar omgebouwd naar een D-motor zodat je wat meer kracht (hoogte) hebt. Groet, Bas
Beste Maurice, Hier thuis heb ik een originele Saturn V van Estes. Ik ben bezig die te bouwen en alle onderdelen te scannen en te meten om eventueel later nog een clone te kunnen bouwen. Als je interesse hebt kan ik je de scans wel opsturen. HenkSWT
Ja dat zou wel heeel erg mooi zijn als dat zou kunnen!! Mijn email is: mgeraads@hotmail.com (ik hoor het wel he ) Groetjes, Maurice
vrijdag krijg ik mijn saturnus het enige dat ik nu weet is dat de doos 1.20 meterlang is en dan moet ik nog gaan bouwen :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
ik heb zaterdag mijn Saturnus opgehaald. Het ding is 1.14 meter lang en zit in een doos waar het complete model in kan worden opgeborgen. Er zijn er nog een paar leverbaar. Dus als er intresse is dan even een pbtje sturen De prijs is ongeveer die van een dure estes kit. In totaal heeft Revel er 4000 gemaakt, en die worden wereld wijd verkocht. De kans dat je er dus een in je locale modelbouw winkel vind acht ik heel klein;-)
Hoi Henk effe een oud draadje ophalen . Heb je de scans nog ik ben naarstig op zoek naar een saturnus 5