Hallo Iedereen, ik ben Edward van Unnik en afgelopen maandag ben ik aan de hand van een paar bouwtekeningen die ik van internet heb geplukt (legaal) aan de slag gegaan met het spantenplan van de Zeven Provinciën. Dit gaat een hele uitdaging worden omdat ik alleen beschik over een tekening van de kiel en de spanten. De rest zal ik moeten doen met voorbeelden van internet, maar dat is geen enkel probleem als je even op Google gaat.
Ik heb eerder een eerste project gestart met de bouw van een zogenaamd Snauwschip. Dit schip is destijds gebouwd van fruitkistenhout, sateprikkers en allerhande materialen die ik gratis kon krijgen. Ik ben afgelopen maandag begonnen met het spantenplan met behulp van een houten plaat die ik nog in de schuur had staan.
Ik heb eerder een eerste project gestart met de bouw van een zogenaamd Snauwschip. Dit schip is destijds gebouwd van fruitkistenhout, sateprikkers en allerhande materialen die ik gratis kon krijgen. Ik ben afgelopen maandag begonnen met het spantenplan met behulp van een houten plaat die ik nog in de schuur had staan.