(Bouw)Verslag van de HMS Victory ,De Eendracht ,Titanic, Americo Vespucci

morgen aan de linkerkant de 6 kanonsgaten uittekenen, en uitsnijden, de binnen muur er aan vast klemmen ,over tekenen de 3 zichtbare kanons gaten en uitsnijden. en later er aan vastlijmen

ik heb vandaag de linkerkant alle 6 kanons gaten afgetekend ,en uitgesneden, en net de binnen muur vast gelijmd , die later op maat wordt gebracht van de buiten muur.

de achterkant verbouwing is klaar,

op de foto zie je de linkerkant en de binnenmuur van de rechterkant.

morgen de 6 binnen kanons maken

Picture 316.jpg

als de 6 kanonnen geplaatst zijn komt boekje 57/58 aan de beurt de officiers verblijven en het deck wat daar boven op komt

Netjes gemaakt Timber. Maar...... de positie van je berghouten zijn niet helemaal correct, die lopen bij het achterschip niet onder de geschutpoorten door, zie foto,
upload_2016-8-29_5-46-1.png

ik heb er een paar pijltjes bijgezet ter verduidelijking.

hoi, piet ik weet dat de verhouding tussen de kanonnen en mijn berghout niet helemaal is als origineel , daar is iets fout gegaan 5 jaar geleden toen de kanonnen werden afgetekend , bij de oorspronkelijke bouw van de romp.

en omdat aan te passen moet je bijna het hele schip herbouwen aan de buiten kant , en ik ben er tevreden mee hoe het nu is.

vandaag de 6 kanonnen gemaakt die je niet zie , aan de achterkant.

en heb er al 3 vast gelijmd. nu nog 3 vastlijmen en dan aan de officiers verblijven beginnen en het dek daar boven.

hoi, piet ik weet dat de verhouding tussen de kanonnen en mijn berghout niet helemaal is als origineel , daar is iets fout gegaan 5 jaar geleden toen de kanonnen werden afgetekend , bij de oorspronkelijke bouw van de romp.

en omdat aan te passen moet je bijna het hele schip herbouwen aan de buiten kant , en ik ben er tevreden mee hoe het nu is.
Ik snap het Timber, als je zelf tevreden bent, dan ben ik dat ook;)

Ik geef het op.....
Hier kun je geen oorlog mee winnen, maar ja, eigenwijs zijn is ook een vak!
Geen antwoord geven is óók een antwoord, maar dan uit onvermogen....
Nu nog wachten tot iemand met pimpelpaarse zeilen komt en het nog leuk vind ook.
Wat een mooie hobby hebben we toch.........
Ik ga de "Donald Duck" lezen,de Junior uitgave hé, is nét een beetje leerzamer.......

Je bent wel een volhouder Klaas.

Als hij deze manier van bouwen prettig vind wie zijn wij dan om daar commentaar op te geven, als hij hulp nodig heeft dat vraagt hij dat toch wel.
Laat ieder op zijn eigen manier bouwen dat is het toch goed, en als je jezelf er zo erg aan stoort laat je verslag toch gewoon voorbij varen.

Laatst bewerkt:
morgen de officiers behuizing maken , ik had nog een vers setje leggen ,dus hoef ik de oude niet schoon te schuren.de kleur wordt grenen of triplex kleur.

het dek wat er boven op kom te leggen was 2 maanden geleden al gemaakt , net even op maat geschuurd en lijm vrij geschuurd. het deck wordt later beuken gebeitst

dus dat kan dan ook weer gemonteerd worden.

Laatst bewerkt:
full

zo komt het morgen er uit te zien zoals deze 3 jaar oude foto weergeeft .

alleen in een andere , lichtere kleur en met het dek er bovenop

Back