Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoi Ger,
Leuk om je hier ook te zien, en je boot ziet er al mooi strak uit.
Ik heb enkel een vraag over het verjongen van de planken aan de boeg.
Als ik het boekje van Agostini zie, dan heb ik het idee dat de verjongde kant tegen de al zittende boegplanken aankomt, maar aan je foto's te zien zet jij die net aan de andere kant.
Maak je het jezelf zo niet moeilijker??
Kan een van de andere kijkers zijn mening eens geven?/
Groet Peter
Ja, dat klopt wel, maar ik vind het het handigste als je altijd een rechte kant (de zelfkant zeg maar) hebt om tegen aan te werken. De nieuwe lat pas je aan zodat hij het beste past. En dan heb je weer een rechte kant.
Doe je het andersom dan zit de bewerkte kant van de vorige lat al vast en moet de rechte kant van de nieuwe daar tegen passen. Als je de bewerking van de vorige niet goed hebt gedaan moet je de nieuwe lat ook aan die kant weer aanpassen. Dat is dus dubbel werk en dubbel zo veel kans op kieren.
Hou dus altijd de zelfkant van een lat als kant om tegen aan te werken.
Succes.
Hoi Helger,
lekker bezig zie ik. Ik zou je adviseren om het model ten alle tijden in een bouwplank/kielklem te zetten. Nu heb je grote kans dat het schip krom gaat trekken tijdens de bouw. Door hem zoveel mogelijk van de tijd in vast te zetten in een sleuf, blijft het strak en recht. Met name tijdens het beplanken is de kans op krom trekken groot
success met de bouw!
Jongens,
Ik ben maar een beginneling, maar hoe zet je een boot in dit stadium nog op de kielplank??![]()