Bouw San Juan Nepomuceno

Ziet er goed uit zo. De lijnen lopen mooi met het schip mee.

Komt het ook bij de boeg een beetje goed uit?

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat is idd mooi hoor. Ik probeer zelf altijd links en rechts tegelijk te beplanken om zo de plankjes het zelfde te houden. Ga lekker zo door... :p

Heel mooi Peter!

Het is altijd wel lastig, maar om het een beetje beter te kunnen beoordelen zou je kunnen proberen foto's exact op de midline en loodrecht van voor of achteren te nemen.
Onze hersenen hebben de neiging subtiele verschillen tussen de beelden op de netvliezen weg te vagen. Foto's hebben juist de neiging deze kleine verschillen uit te vergroten. Soms zie ik op m'n eigen foto's asymmetrie terug die me in het echt nog niet was opgevallen.

Zo, de romp is beplankt en aan de ene kant zitten de tweede en derde stroken erop.

Groet Peter.

full

ik heb het eindresultaat niet zo voor ogen, maar wat komt er aan de achtersteven (bovenzijde) nog tegenaan, aangezien dat nog niet beplankt is

verder ziet her er strak uit.

Ik weet niet precies wat je bedoeld, Jan maar misschien is deze foto duidelijker.

full

Je werkt mooi en netjes. En het ziet er ook strak uit.

Maarrr... Ik zie het even niet zo voor mij. Volgens mij hoort het gewoon doorlopen naar de steven toe. Dit is wel een paar centen moeilijker maar dat de huidlaag ineens ophoud vind ik vreemd. Ook ik ken dit schip omdat ik er een aantal gebouwd heb zien worden van de oude stempel. En zie dat dit dus veranderd is omdat eerdere edities van dit schip het wel hebben laten doorlopen.

Ik zou het toch eens in overweging nemen om het verder door te planken.

Ik vemoed dat hier een denkfout word gemaakt. Het onderwaterschip is hier beplankt met donker hout en de rest met licht hout. De donkere soorten hout boven de waterlijn zijn de berghouten! m.a.w. De boot is in mijn ogen volledig beplankt met twee houtsoorten, zo te zien linden en noten.

Ik vemoed dat hier een denkfout word gemaakt. Het onderwaterschip is hier beplankt met donker hout en de rest met licht hout. De donkere soorten hout boven de waterlijn zijn de berghouten! m.a.w. De boot is in mijn ogen volledig beplankt met twee houtsoorten, zo te zien linden en noten.

Goed gezien Piet.

Het onderwaterschip is noten, en daar boven is Linden en Mahonie.

Groet Peter.

Zo, de spiegel en de zijstukken ( ik weet niet meer zo snel hoe die heten:rolleyes::rolleyes:)
De spiegel was nog een heel karwei, want de grootte klopte niet, maar met wat aanpassingen is het toch naar mijn tevredenheid gelukt.

full
full
full

Ziet er goed uit Piet, je hebt de snelheid er goed in.
Kan ik niet zeggen kan me er niet toe zetten de eerste latten op de romp te plaatsen, bouwdip zullen we maar zeggen.

Ziet er goed uit Piet, je hebt de snelheid er goed in.
Kan ik niet zeggen kan me er niet toe zetten de eerste latten op de romp te plaatsen, bouwdip zullen we maar zeggen.

Och, Robert dat komt dan ook wel weer:p:p
Ik heb nu vakantie en tussen de andere klusje's door die hier in huis moeten gebeuren kan ik mooi aan het schip bouwen.:cool::cool::cool:

Groet Peter.

Toch zo van 'n afstand zien de spiegel en zeg maar zijgalerijen er heel goed uit Piet en ook de rondingen aan de achterkant zien er zo perfect uit en die waren vrij lastig.

Toch zo van 'n afstand zien de spiegel en zeg maar zijgalerijen er heel goed uit Piet en ook de rondingen aan de achterkant zien er zo perfect uit en die waren vrij lastig.

Dat klopt wel met die rondingen zijn ook wel wat plankjes op gesneuveld.

Groet Peter.

Back