Bouw San Francisco II (2)

Piet ik voor mijn San Francisco nieuw draad gekocht ik vond er bij de kit zit erg rafelig en dik en inderdaad moeilijk door de blokken te krijgen.

20140410_204632.jpg

Piet ik voor mijn San Francisco nieuw draad gekocht ik vond er bij de kit zit erg rafelig en dik en inderdaad moeilijk door de blokken te krijgen.

20140410_204632.jpg

Hallo Robert,

Zat bij jouw pakket het onderste klosje of de bovenste
erbij? bij mij zijn het allemaal ronde klosjes zoals de bovenste.

PC Piet.

Hallo Robert,

Zat bij jouw pakket het onderste klosje of de bovenste
erbij? bij mij zijn het allemaal ronde klosjes zoals de bovenste.

PC Piet.

Bij zat het onderste klosje erbij en ook nog een paar ronde klossen beetje groen en bruin maar vond dit ook grof en rafilig.

Op de onderstaande foto kan je het goed zie de linkse is de klos van de KIT.

20140410_211338.jpg

en wat het lijmen betreft ik doe er altijd een beetje houtijm op beetje draaien door de vingers dat scheelt een heel stuk.

Ik gebruik zelf een wilhelmientje, even navragen bij naaigarnituren winkel daar weten ze wel wat het is. een dun aluminium plaatje met een dun ijzer draadje (lusje) eraan. Lusje van het wilhelmientje door het blokje steken ,draadje erdoor halen en dan door het blokje terughalen halen. zo gepiept.
Geen lijm voor nodig.

Hallo Robert'

Dan is het pakket in tussen tijd gewijzigd' bij mij zit geen groenig draad bij maar ecru, bruin en donker bruin en is niet rafelig meer.
In jouw bouwverslag las ik dat daar van die plompe korvijnagels bij zaten en dat je daar andere voor gekocht had, bij mij zijn ze kleiner en slanker.
Ik neem aan dat het pakket een update heeft gehad.

Groet PC Piet

Piet,

Dat is die lijm voor plastic in een rood flesje met een klein staafje.
We hadden het er van de week over.
Ik gebruik dat ook om de knopen te fixeren....
Sjips...waar heb ik dat nou gezien.
Ik ga ff op zoek en dan laat ik het je weten

Laatst bewerkt:
Hallo Sjors,

Dan weet ik wel welke je bedoelt, maar dan werkt plastic lijm van Revel ook is ook vloeibaar en zit in een kunstof blauwe flacon met zon soort injectienaald eraan.
En die heb ik nog staan.

Groet Pc Piet

Het maakt in principe niet uit welke lijm je gebruikt als het maar werkt !

En bij mij werkt het........
Heb toevallig gisteren en eergisteren 18 juffer blokken op deze manier gedaan ( de draadjes erdoorheen dan he.)

Willemientje

Ik doe dat met een dun stukje koperdraad, dubbelgevouwen

Zo'n grootmoeders dingetje werkt wel makkelijker denk ik...

Als de blokjes erg dwars zitten dan draai ik nog wel eens een dun boortje door de gaatjes om eventuele hapertjes in het gat te verwijderen. Als het met lijm nog lastig gaat dan kan je het touw schuin afknippen zodat het op een punt uitloopt. Alle beetjes helpen :)

Heren, bedankt voor informatie daar kan ik wel wat mee.
Ga dit weekend met de masten beginnen en dan zie ik het wel.
En anders tot volgende week zaterdag, ben benieuwd wat de profs er van gemaakt hebben.

Groet PC Piet

Heren,

Ik ben vandaag met de boegspriet begonnen, nu staat in de bouwbeschrijving dat de blokken en katrollen met ijzerdraad er bevestigt moeten worden, maar daar ben ik niet blij mee.
In het bouwverslag van robert (Robert100nl) staat dat hij dat gewoon met touw heeft gedaan
Maar nu de vraag: hoe knoop je dat?:confused::confused:

Groet PC Piet.

Back