Bouw San Francisco II (2)

Je hebt me ingehaald peter. Te druk met werk :( Maar komt weer goed.
Ben 3/4 klaar met romp
Ziet er overigens goed uit!!

Hallo Jaap,

Dit afgelopen weekend lekker door kunnen bouwen, dat toch geen andere verplichtingen. (en we gaan er geen wedstrijd van maken hoor :p )

full

Groet PC Piet (Peter)

Laatst bewerkt door een moderator:
Dat schiet lekker op Piet en ziet er mooi uit. Vergeet niet in de relingen op het voordek alvast de gaten voor de korvijn nagels te boren zie tekening. In de bouwbeschrijving werd dit niet aangegeven en ik zelf was ze vergeten kwam er achteraf bij het tuigen achter maar toen had ik de wanten al geknoopt.

Dat schiet lekker op Piet en ziet er mooi uit. Vergeet niet in de relingen op het voordek alvast de gaten voor de korvijn nagels te boren zie tekening. In de bouwbeschrijving werd dit niet aangegeven en ik zelf was ze vergeten kwam er achteraf bij het tuigen achter maar toen had ik de wanten al geknoopt.

Bedankt Ed, voor de tip ik zie het nu ook nadat je er op gewezen hebt.
Ga dat meteen doen, 7 stuks per kant als ik het goed zie.

Groet PC Piet.

Zo, begint er nu echt als een schip uit te zien :D
Ik heb ook nog even een vraag, Wat voor een kleur hadden de rolpaarden op spaanse galjoenen?

Groet PC Piet.

full

Wat voor een kleur hadden de rolpaarden op spaanse galjoenen?

Da's een moeilijke;
Wat ik er zo via google van gevonden heb, is dat de bouwers het schip meestal niet schilderen, maar gewoon beitsen en vernissen.
Op replica's zie ik ook verschillende invullingen, maar daar zijn de rolpaarden over het algemeen gewoon houtkleur.
In mijn (digitale) bibliotheek heb ik geen info kunnen vinden helaas:(

Ik kwam deze tegen. Staat op een replica van een 16de eeuws Spaans schip. Geen idee in hoeverre het waarheidsgetrouw is. Google heeft bij mij kuren dus ik kon de naam niet achterhalen, maar als je zoekt op spanish replica ship dan vind je misschien het één en ander.

0.jpg

.... Google heeft bij mij kuren dus ik kon de naam niet achterhalen, maar als je zoekt op spanish replica ship dan vind je misschien het één en ander.

De replica is de 'Andalucia' en ligt in Malta. Ik heb ook wat rondgezocht naar voorbeelden en ben overal afbeeldingen met houtkleurige rolpaarden tegengekomen. Er is ook wel veel te vinden op het www met de zoektermen "Spanish Galleon" , evt te combineren met "Cannon".

Zo, afgelopen week en dit weekend lekker kunnen bouwen zonder oponthoud.:D:D

Groet PC Piet.

full

Ziet er erg netjes uit! Kan ik mooi afkijken voor als ik binnenkort met de San Fransisco II ga beginnen.. :)

Mijn Spaanse boot heeft ook rode rolpaarden Piet.
Dus ik denk dat we wel goed zitten met die kleur....
Mooi model trouwens !

Hallo Heren,

Hoe krijgen jullie die touwtjes door die kleine gaatjes in de blokken?
Is daar een trucje voor ofzo ?

Groet PC Piet.

Klein beetje lijm aan doen, puntje draaien.
Dan pluist het niet aan het uiteinde en kan hij er zo door;)

Back