Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Zo, vanavond de eerste verschansing erop gelijmd kan die vannacht mooi drogen, en dan morgen de andere kant, nog wat spanten in de goede schuinte brengen en kunnen van het weekend de eerste planken erop.
Ben benieuwd hoe dat gaat
Mijn lopen van de kanonnen zijn van messing, nu wil ik ze donkerder make, maar ook weer niet zwart schilderen.
Bij sommige bouwverslagen zie dat ze een beetje doorschijnend donkerder zijn gemaakt, wat is de truc?
Hiervoor bestaan chemische middeltjes, maar die maken het wellicht gauw te donker.
Ik heb een blauw watertje staan waarmee tin donker te krijgen is. Dit werkt ook een beetje op messing zo heb ik gemerkt. Wat het echter voor spul is weet ik helaas niet.
Er zijn in de handel middelen te koop - collega bouwers kunnen allicht de naam noemen - ik weet hem niet (meer).
Klopt, BrassBlack is bij een wapen handel verkrijgbaar bijv Krale schietsport.
Brunerungs mittel werkt ook goed, maar duurt wel veel langer, en is minder agressief. Dat is weer bij de regulier modelbouw winkel verkrijgbaar.
Brass Black kan je ook bij de betere modelbouw winkel kopen, maar kost dan gelijk dubbel zoveel.
Ben inderdaad op internet al een potje tegengekomen van €10.-
Ik betaalde bijna het dubbele maar werd er door een maatje op gewezen dat dat wel heel erg duur was.
Dat is de juiste.
Ik heb wel gemerkt dat heel dun en klein messing wat lastiger is.
Ik had een klein stripje (voor op de trunions van de lopen) ook willen zwarten, maar het was volledig weggevreten.
Het werkt zonder meer goed, maar is wat agressiever