bouw puma vanaf tekening

Beste modelvliegers,

Ik wil graag mijn eerste kist rechtstreeks vanaf tekening gaan bouwen aangezien ik al 2 kits heb gebouwd leek mij dit dus wel een keer wat anders.
Via deze site van een mede forumer klikkie doen ben ik aan wat tekeningen gekomen.
Ik wil de robbe puma 2 laag dekker gaan bouwen, dat is verder allemaal duidelijk echter heb ik bij de downloads alleen maar de tekening van de vleugel van de puma 3 van scen. Kan ik deze gewoon gebruiken als ik de puma 2 laag dekker wil gaan bouwen?

Graag wil ik dit met zekerheid weten voordat ik naar de kopyshop ga.

bedankt alvast voor de tips!

Mvg
Stephan

Laatst bewerkt:
Volgens DIT draadje zijn ze geheel identiek. Anders heb ik hier nog de originele Robbe Puma tekening liggen om te kopiëren, dacht dat het bij de copyshop hier iets van €6,50 kost + kosten voor verzenden. Heb ook nog de complete tekening van de hoogdekker digitaal en het bestand met de vleugelprofielen, alleen de wortelrib staat op de tekening en het profiel aan de tip is een ander profiel.

Laatst bewerkt door een moderator:
als ik van tekening bouw .kopieer ik de tekening 2x .1x om van te bouwen (dus verknippen )en 1x om de onderdelen van te halen (dus ook verknippen )

zo behoud je dus 1 tekening heel die je aan de muur prikt voor het overzicht .

van tekening bouwen is velen malen leuker dan een kant en klaar bouwdoosje . kun je lekker je hout uitzoeken en jeaanpassingen kun je ook makkelijker maken .

dank voor de reactie`s
ga dalijk effe de tekeningen laten printen bij de copy shop.
vleugel ribben heb ik ook digitaal inclusief maken dus moet de copy shop maar voor mijn gaan zorgen dat het ook gaat kloppen:)

@huibert: wortel rib is neem ik aand e eerste rib waarmee de vleugels aan elkaar komen?

Moet ik nog van die blokjes onder de ribben maken?zodat de vleugel mooi recht blijft staan tijdens de bouw?

natuurlijk ga ik heel de bouw bijhouden in een bouwverslag

Grt,
Stephan

zo de bouwtekeneingen zijn inmiddels binnen.

zal in het bouwverslagen topic een nieuw draadje gaan maken met daarin het bouwverslag en de nodige aanpassingen want die komen er toch wel:)

Grt,
Stephan

Ja, wortelrib is de rib waar de vleugelhelften tegen elkaar komen. Voetjes (blokjes zoals jij zegt) onder de ribben heeft hier geen zin, zoals je op de tekening kunt zien moet je gebruik maken van een hulplijst onder de ribben. Dit ook daadwerkelijk zo doen want hiermee zorg je dat je de juiste tipverdraaiing in de vleugel bouwt. Succes

Back