Bouw F-16

Ben sinds enkele weken bezig aan de bouw van een F-16.
De kit is van Yellow Aircraft & Hobby supply en bestaat uit een epoxie romp en te beplanken vleugels en staart stukken.

Ik heb er indertijd een OS 91 impeller motor voor gekocht die hiervoor geschikt zou zijn.

Heeft iemand misschien raad welk type fan ik hiervoor zo kunnen gebruiken daar ik er niet zo veel ervaring mee heb.

Alvast bedankt voor jullie reacties en tips.

Groeten

Cypers Nico.

zoek naar een ramtec fan.
Dat zijn de fans die vroeger over het algemeen gebruikt werden in de yellow aircraft toestellen.

De dynamax is 128mm doorsnee, daarmee volgens mij te groot voor in een yellow F-16.
De byron is tractor fan. Dit houd in, de motor zit aan de voorzijde van de fan. Ook de uitlaat dus. Geen idee, hoeveel ruimte je hebt in de ducting aan de voorzijde. Maar veel zal het niet zijn (in verband met de bochten om naar de inlaat aan de onderzijde buik te gaan). Dus daarmee is de byron niet de ideale fan voor de yellow. Ik heb ook geen idee wat de diameter is.

Dus zoek een ramtec, die past.
Anders raad ik je aan, eerst de diameter van de inlaat te meten. Waar de fan in moet passen. Ze maakten vroeger fan met diverse diameters. (120, 128 en misschien wel meer). Aan jouw dan de keus, of je de inlaat wilt aanpassen of standaard wilt laten.

Back