Zo, maar weer eens een kleine update
Vanwege het extreem goede weer is er vrij weinig gebeurt. Als het op je werk geregeld boven de 40 graden uitkomt heb je erna niet veel zin meer om veel nuttige dingen te doen afgezien van een pilsje drinken

Op het moment ben ik bezig om alle delen aan de masten te krijgen op touw na, dat doe ik pas na het lakken. Alle houten delen zitten er nu in ieder geval op, alleen de katrollen kosten enorm veel tijd om te maken, deze zitten er nu gedeeltelijk op. Ook schieten de tekeningen net tekort door het tonen van maar 2 aanzichten en zijn de plaatjes in de handleiding net iets te klein om een duidelijk beeld te krijgen. Maargoed, na het masten- en tuigageplan een flinke tijd bestudeerd te hebben kan je de plaats van de meeste katrolblokken wel enigzins bepalen.

De houder voor de vlag ook geplaatst. Dit was verreweg het kleinste deel die ik heb moeten maken tot nu toe. 2 houten blokjes van 2x2x4 mm en dan ook nog een gat erin boren van 1 mm voor dat messing draadje

De delen bij de spiegel zijn nu ook goud geverfd.
De masten staan nog los, net als de kanonnen, draaibassen en de sloep. Helaas kom ik nog 2 draaibassen tekort die bij de boeg gemonteerd hadden moeten worden. Keertje bestellen als ik toevallig in de buurt van een modelbouwzaak ben, ze zijn makkelijk te plaatsen dus heb er geen haast mee
Gr. René