mooi mooi maar ik zie de de houtwormen de jaagpoorten vergeten uit te vreten zijn.
De jaagpoorten blijven gesloten aangezien daar geen geschut achter staat. Of ik dit ook bij de retraite poorten ga doen weet ik nog niet
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
mooi mooi maar ik zie de de houtwormen de jaagpoorten vergeten uit te vreten zijn.
De jaagpoorten blijven gesloten aangezien daar geen geschut achter staat. Of ik dit ook bij de retraite poorten ga doen weet ik nog niet
Gesloten of op een kiertje? Vaak zie je ze open staan ter ventilatie, of er lopen trossen doorheen.
Hoeveel kilo komt eronder te hangen en op welke afstand van de kiel.
Dat zijn de zaken die je nu moet weten om te zien hoe sterk je alles moet maken.
meestal zit de bulb net achter de grote mast dacht ik maar je kan je zwaard dus schuin naar achter laten lopen , heb ik met mijn speeljacht toen ook gedaan en werkt prima. dat bouwverslag staat ergens bij de zeilers. maar de kast ziet er goed uit maak het stevig genoeg want het krijgt best wat te verduren , ik heb mijn kast van mijn jacht met 18 mm multiplex gemaakt, staat ook een bouwverslag bij de zeilers.
wat je tekent lijkt me dus best goed te zijn
Heb je al besloten wat je met de beruchte kolderstokpoorten (17 en 30) gaat doen?
Volgens Blom is luik 17 op het verdek afwezig, Dik geeft aan dat er geen poort is, maar tekent 'm wel gesloten. De volgende poorten zouden volgens Dik geen kanons bevatten:
![]()
Geschutsoverloop: 15 (jaagpoort), Verdek: 17, Halfdek 30, kampanje dek 42
Retraite poorten volgens mij de binnenste wel en de buitenste worden gevuld met de kanons van poort 1 bij hoge uitzondering. Net als de poorten in het schild door kanons van 29 kunnen worden gevuld.
De retraite poorten in het bolle wulf ben ik niet zeker van, maar zijn bij van de velde vaak gesloten.
Mooie gaten. Wormpjes mogen vannacht met veel voldoening en volle buikjes naar bedje toe.
Ik zou nog efkes wachten met poort 30, wellicht zijn er komende dagen nog andere bouwers met nieuwe inzichten?! Ik zal nog eens struinen naar voorbeelden hoe dit op andere schepen dan de 7P opgelost werd.
Ik denk dat je logica en esthetiek hier samen kunt laten gaan en de poort wel uit snijden, maar eens je ervoor kiest kun je niet snel terug.
Begrijp ik dat het goed en dat je poort 17 zeker niet gaat aanbrengen?
Grt
Diederik