Peter Ahoy
Ik had tevoren niet verwacht dat het zo'n leerzaam model zou zijn
, ik was er eigenlijk weer aan begonnen omdat ik het zonde vond om het model weg te gooien zonder eerst te proberen de fouten in het model te corrigeren en het af te maken. En het mooie is dat er veel te puzzelen is en je inderdaad je model naar eigen interpretatie kunt afmaken. Je leert langzaam maar zeker zoveel dat je haast een scratch model kan gaan bouwen 
En inderdaad weer aan het werk:
- De dirk gemaakt d.w.z. de balk (1 x 1 mm) aan de onderzijde in lengte richting hol gevijld en aan de onderzijde (dwars op de balk) de openingen waar de lijnen doorheen moeten uitgevijld en aan de bezaansroede gelijmd.
- de hoofdtouwen pardoenen van de bezaansmast verwijderd
- de hoofdtouwen van de grotemast aangebracht (op de touwen tussen de juffersblokken na)
In de planning staat nu: de hoofdtouwen en de pardoenen van de bezaansmast aanbrengen en alle tot nu toe gelegde knopen vastlijmen maar ook van het weer genieten
Maar eerst: de verjaardag van mijn dochter!:music:
roost:
Prettig weekend
Andy
Ik had tevoren niet verwacht dat het zo'n leerzaam model zou zijn

En inderdaad weer aan het werk:

- De dirk gemaakt d.w.z. de balk (1 x 1 mm) aan de onderzijde in lengte richting hol gevijld en aan de onderzijde (dwars op de balk) de openingen waar de lijnen doorheen moeten uitgevijld en aan de bezaansroede gelijmd.
- de hoofdtouwen pardoenen van de bezaansmast verwijderd
- de hoofdtouwen van de grotemast aangebracht (op de touwen tussen de juffersblokken na)
In de planning staat nu: de hoofdtouwen en de pardoenen van de bezaansmast aanbrengen en alle tot nu toe gelegde knopen vastlijmen maar ook van het weer genieten

Maar eerst: de verjaardag van mijn dochter!:music:

Prettig weekend

Andy