Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hallo Andy,
ik heb je plan op het modelbrouwers platform gelezen. Als je die zwarte draden gebruikt, houdt je dan dezelfde dikte (0,75mm) aan als de bb aangeeft? Ga je dan de stagen aan de masten ook zwart maken? Probeer eens de hand te leggen op het boek van Orazio Curti, masten, zeilen en tuigage (misschien de bieb?)
Ik ben reuze benieuwd naar het resultaat, ook hoe je de weeflijnen gaat produceren.........wellicht een paar plaatjes (ben nogal visueel ingesteld)
succes met de bouw
groet
Peter
heb je de kanonnen wel eerst ontvet voordat je ze ging schilderen?
ik ben zelf wat aan het experimenteren geweest met chemisch zwarten mbv azijn en chloor.
voor echt messing onderdelen werkt dit wel, maar vaak is beslag en zeker kanonnen niet van messing, maar een gegoten legering en dan werkt alleen het schilderen.
voor de toekomst een goede matte verf is zwarte schoolbord verf.
als je zo lastig kanonnen moet plaatsen, even een klein touwtje erom heen tijdens het plaatsen en pas wegknippen als ze goed vastzitten.
verder wordt het een steeds mooier model
Ik ben reuze benieuwd hoe bij jou het eindresultaat wordt want je modificeert er naar hartelust op losOp mijn model gebeurt precies hetzelfde
![]()
Als je de schalmen van de puttings wilt wijzigen, denk eens aan en stuk ketting van een oude klok (die met gewichten) of van een halsketting (zijn er in allerlei soorten) op de markt :grin:
,
leuk hé, dat improviseren en Willy Wortel spelen om vervolgens in een keuze vraagstuk te belanden8). Je model is nu echt customised maar wel zoals jezelf zegt: kleurrijk! Het wordt een zeer aansprekend typetje en ik ben reuze benieuwd naar het eindresultaat
Het is niet alleen de grote stag, maar ook de grote stengestag is een Italiaanse oplossing in de kitnweer:. Kijk ff op de andere site daar heb ik foto's van mij"n oplossingen voor beide. Het wordt dan weer extra werk voor je.
![]()