Bonhomme Richard 1779 - scratchbuild

Proxxon tafelzaag is prima om mee te beginnen. Het enigste verschil is dat de proxxon meer tijd kost om in te stellen. En je moet er wat aanpassingen tools bij maken om hem optimaal te kunnen gebruiken. Ik heb hem ook en ik ben er blij mee. Het nieuwe model Fet doet het nog beter. Maar als je sowieso kiest voor een lintzaag, zou ik kijken voor de kleine tafelzaag van proxxon. Maar dat is mijn mening. Jij bent de kapitein.
Hier staan een paar tools die ik bij de zaag heb gemaakt https://www.modelbouwforum.nl/threa...sche-tools-gadgets-en-dingetjes.274571/page-4

Zelf ben ik nu ook geld aan de kant aan het leggen voor een lintzaag. De zaagmachine is top. Maar aangezien ik nu ook buxus gebruik om ornamenten te maken mis ik een lintzaag. Heel vaak zie ik hier buxus staan in de natuur. Of is er iemand die het uitdoet. Je kan geen planken snijden van de dikkere stammen, dat gaat met een lintzaag wel. Bij de scheppach is de max. Dikt 10 cm, de zaagtafel max 6 als je van 2 kanten zaagt.

moet dat niet op een speciale manier gedroogd worden alvorens je er mee kunt werken?
Ik koop buxux op ebay in duitsland (Buchsbaum). Daar worden vaak mooie stukken aangeboden voor niet teveel geld

37 euro met verzenden voor 1 kg. Hij heeft 10 kilo. leuke link
Een jaartje drogen na zagen is goed. Ik koop nu stukjes bij Aliexpress. Meestal 7 euro voor 2 stuk van 12x1x4 cm. En dat is met verzenden.
Op marktplaats komt het ook soms langs

ow ja verzendkosten had ik niet voor nederland aangezet. Binnen duitsland is dat een stuk goedkoper.
aliexpress doe ik niet meer - maar laten we die emmer maar niet opentrekken. Volgens mij vanaf juli ook onder de 22 euro inklaringskosten en btw betalen. Alle aankopen buiten de eu dus

Verzenden met DHL naar NL rekent hij twee keer teveel voor - als je hem een berichtje stuurt met dit screenshot is het al bijna 11 euro goedkoper

dat is voor een pakketzending met track en trace - internationaal

Laatst bewerkt:
Back