blackhorse bravo 303

corvl

verslagschrijvers
Ik heb een tijdje geleden van iemand een "blackhorse bravo 303" overgenomen. Ik ben dit toestel helemaal aan het "refurbishen" , en dat is hard nodig :?
-het toestel is van slechte kwaliteit waaibomenhout
-is beplakt met een of ander plakfolie
-hij is erg zwaar.
-motorkapje en vleugelkapje is zoek :(

kortom een hoop werk dus, toch denk ik dat desondanks het een zeer slechte en zware soort hout is, dit toestel een goed vliegend model kan worden.

Ik heb inmiddels alle plakfolie verwijderd en ga hem binnenkort met oracover bespannen.

Ook ga ik een nieuw motorkapje en vleugelkapje ervoor maken.

Nu de vraag: Heeft iemand z'n waaibomentoestel van blackhorse?, zo ja, ik heb er aan paar vragen over:
-Hoe zit zit met het zwaartepunt? Nu ik het toestel helemaal heb blootgelegd kan ik de motor zo ver mogelijk naar achter/voren verplaatsen om hem later niet nog zwaarder met lood te hoeven maken.
Ook kan ik de servo's naar de staart toe verplaatsen, mocht hij neuslastig zijn, maar ja, dan moet ik wel eerst weten wat andere mensen voor ervaring hebben met de Bravo 303 en lood.
-Wat voor motorisatie zat er dan op? was dit genoeg. Ik heb gehoord dat dit toestel een .61 size is...... yeah right :evil: , ik ben van plan om er een .75 op te zetten, maar vraag me af of dit genoeg gaat zijn.

Bedankt,
Cor

Oei :( Niemand die dit toestel heeft of iemand ken die dit toestel heeft ;-(

Een ander vraagje dan; Dit ding ga ik opnieuw bespannen met Oracover. Voorheen als ik verschillende kleuren wilde knipte/snee ik dit uit en liet dit aansluiten /overlappen op de andere kleur oracover.
Ik heb gehoord dat je oracover ook kan spuiten. Ik ben nu van plan om het gehele toestel met witte oracover te bespannen en dan in de gewensde kleuren te spuiten.

Iemand ervaring hiermee ?
Ik zou dit graag willen airbrushen, maar is daar ook brandstofbestendige brandstof voor?.

Bedankt,
Cor

Hi Cor,
2Brothers verkopen deze of hebben deze verkocht. (staat ook op hun site)
Wellicht kunnen zij je wat verder helpen.
Regards,
Jock

Back