Black Pearl in RC uitvoering

Het is al weer even geleden, maar het vaarseizoen is afgelopen en de vloot staat in winteropslag.
Hillegom was al een eerste zet om terug verder te knopen maar nu zijn we echt terug van start gegaan.
Het eerste want knopen was het moeilijkste en het grootste, tijd genoeg dus om ervaring op te doen.
de 2 volgende waren een stuk kleiner maar hier begonnen de zeilen een beetje in de weg te zitten.
Voor de voorste mast kan ik ze er niet meer afhalen, maar voor de hoofdmast en de achtermast ga ik toch maar eerst het want knopen voor ik de zeilen definitief bevestig.
Meer valt er niet over te zeggen dus meteen maar wat foto's posten.
92 (1).jpg
92 (2).jpg
92 (4).jpg
92 (7).jpg
92 (3).jpg

Het onderste zeil is nog niet helemaal klaar, ik heb gemerkt dat in de onderste zoom nog een veerdraad in moet om te voorkomen dat de hoeken volledig naar binnen worden getrokken.
tot later, Marc

nog eens een kleine update, de voorste mast is bijna helemaal klaar.
De beklimmers van het wand zitten definitief vast als ook de gasten op de bovenste ra.
resten me enkel de klosjes touw nog aan de korvijn nagels en een echte wimpel aan de vlaggestok om RC te kunnen varen.

93 (1).jpg
93 (2).jpg
93 (3).jpg

93.jpg

straks nog starten aan het wand van de hoofdmast,
tot later,Marc

Vind het best een beetje intensief en repetitief werk al die knoopjes aan het wand, kruipt echt in je vingers en ledematen.
Maar we zitten ondertussen aan 11 stuks klaar nog 5 te gaan.
eerst de zeilen en ra's van de hoofdmast verwijderd en dan maar knopen
94 (1).jpg
94 (2).jpg

94 (3).jpg
94 (4).jpg

hierna de ra van de achterste mast laten zakken want deze was enkel te verwijderen als ik de volledige mast demonteer, maar op deze manier ging het ook.
94 (5).jpg
94 (6).jpg

En nu hopelijk in het wekend nog wat tijd om verder te knopen.
tot later, Marc

Back