bismarck

Misschien kun je die Milliput ook in een laagje op het witte achtersteven plakken zodat deze mooi uitlijnt met het hout?

Hekdeel

Snap er trouwens niets van dat dat resindeel voor het achterschip zoveel te klein is.
Die van mij past zo te zien (net gecheckt!) goed.
Misschien komt het omdat mijn deel uit Engeland komt, waar ze later een verbeterd deel hebben ontvangen.
Hadden de Duitsers niet ook een niet aangepast deel ontvangen?
Maar dat had dacht ik meer te maken met het ankerhoogte probleem.
Eigenlijk hoort het bovenste gedeelte van de ankerkluis, circa 2.5 millimeter onder het achterdek te liggen.
200x2.5mm=500mm en dat is als je naar afbeeldingen van de Bismarck kijkt, wel een zeer dichte benadering van de werkelijkheid.
Hoop dat je er iets aan hebt; bouw zo voort en geef bij tegenslag de moed niet op.

ik heb das boetseer klei gekocht .

ik heb de 2 achterste scheepsschroeven vast gelymt, de achterste dek delen passen toch niet hellemaal , misschien iets groter uitzagen in triplex.

als alles er op zit , dan met de klei de halfronde achterkant maken .

Laatst bewerkt:
het achterste deck deel op papier afgetekend en net op hout afgetekend .

dus straks uitzagen uit 2,5 mm berken triplex

de achterkant deck is nu volledig dicht ,

het deck deel van gisteren kompleet op maat geschuurd .

de achterkant boven rand monteren , plamuren en de achterkant romp op zetten en de romp is klaar

achterkant Bismarck

Als de achterkant van klei niet wil, kun je de huidige achterkant ook als mal gebruiken en een nieuwe glasvezel achterkant maken. De autoshop heeft vast nog wel glasvezelmatjes te koop.
Verder een mooi strakke boot Timberwolf

De klei deel is prima gelukt , en glasvezel is veel meer werk en ingewikkelder.

Ik heb een deel van het groote blok af gehaald, in vorm gekneden.

Op de achterkant ruimte gedrukt,en met myn handpalm in vorm geduwd.

En met vochtige vingers glad gemaakt ,tot hy heel mooi en strak is.

Morgen zal hy droog en hard genoeg zyn om beetje by te werken met een licht schuurpapiertje.

Klei

Hartstikke goed Timberwolf, heel benieuwd hoe ie er komt te zien,
glasvezel is inderdaad veel bewerkelijker.

groet Peter

zo ziet hy er momenteel uit .

full

Laatst bewerkt:
Ziet er al goed uit Timberwolf, na een goeie schuurbeurt kan dat een mooi strak kontje worden
Groet Peter

de hele boot is geschuurd en geplamuurd , de klei achterkant is ook licht glad op geschuurd.

deze of volgende week de boot eerste grondverf laag geven .

de rest van de boven rand van de romp heb ik met 2 dunne latjes bedekt en dat ziet er nu ook mooi strak uit .

full

Laatst bewerkt:
Reactie

Da’s inderdaad een mooi strak kontje geworden Timber.
Dat zie ik mijzelf zo één, twee, drie niet doen; gelukkig past dat resin deel van mij er beter op.

Ik ga wel mijn anker een stukje naar boven ‘lichten’ denk ik, want die zit volgens afbeeldingen van de Bismarck veel te laag.
Eigenlijk is 2.5mm onder het dek al genoeg.

Leuk dat je hem nu in de grondverf kan spuiten.
Zelf lijkt mij dat ook erg leuk om te doen.
Het is de eerste keer dat ik zoiets ga doen, dus altijd leuk.
Ik dacht er een simpele ‘Hlfrds grond motip’ voor te gebruiken, dan dien ik de verfspuit gelukkig nog niet te gebruiken; uitstel van executie;)!
Succes

Back