bismarck

bedankt voor de reactive s ,zo ik al zy het laaste plaatje is een voorbeeld , niet myn schip.

ik ben nog met het deck bezig, heb vandaag de boot geschuurd en hy is nu mooi glad en strak.

de eerste bovenrand zit er nu ook op .

en ben de enigste die aan de boot werkt

de andere boven rand van 15 mm zit er ook op , morgen de half ronde bovenrand aan de voorkant maken met 5 mm latjes .

dan will ik de as buizen monteren zodat ik het deck vast kan lymen en met de boven bouw kan beginnen.

ik heb de onderdelen bekeken en de scheepsschroeven , die er by zitten zyn ook van plastic.

en 2 er van zyn dus plat , misschien zo binnen gekomen 5 jaar geleden , of later plat geraakt.

ik zoek dus 3 plastic schroeven van ongeveer 20 a 30mm groote , koper is te duur .

waar kan je die het beste kopen .

ik heb de onderdelen bekeken en de scheepsschroeven , die er by zitten zyn ook van plastic.

en 2 er van zyn dus plat , misschien zo binnen gekomen 5 jaar geleden , of later plat geraakt.

ik zoek dus 3 plastic schroeven van ongeveer 20 a 30mm groote , koper is te duur .

waar kan je die het beste kopen .

Timb,

Kun je de schroeven niet warm maken en weer in vorm buigen? Vaak zijn dit soort kunststoffen vervormbaar bij een temperatuur een stukje boven de 100 graden celsius.

bedankt voor de link , hans .

maar die zyn 40/ 50 mm , die heb ik op de Missouri , die is scale 1:128 en 2m,20

ik heb er nog 4 liggen die zyn 35 mm , iets te groot ,maar die zouden wel passen .

voor de uss Missouri vond ik ze toen iets te klein.

Qua schaal zullen ze in echt misschien veel te groot zyn.

maar de 20 mm die ik erby kreeg vond ik Qua uiterlyk erg klein.

30mm zou nog beter passen , maar nog niet gevonden

vandaag de voor boven rand , gemaakt was erg lastig , en met een aanpassing toch gelukt.

en het midden deck en voor deck passend gemaakt.

alleen het achterdeck nog.

vandaag ook een alluminium hol buisje gekocht hier plaatselyk.

van 6 mm , 4 was beter geweest , maar dit is ook goed en goedkoper dan 2 euro kryg je het toch nergens, en buiten het dorp kopen kost toch weer een hoop meer.

als alles op zyn plaats zit dan kan het deck vast gelymt worden

bedankt eagter.

vorm en rechts of links vind ik minder belangryker, het is toch voor de sier

er komt geen motor in .

ik denk dat ik ze by Quartel koop .

De draairichting klopt bij die van quartel wel. Wellicht hebben ze die van de andere link ook. Anders ogen ze misschien ondanks de juiste diameter nog wat klein.

bismarck_prop-drawing.jpg

Ik heb hier geen verstand van, maar ik dacht altijd dat er verschil in schroeven zaten.
Links draaiend en rechtsdraaiend voor de buitenste schroeven of zoiets:confused:

We gaan het wél Historisch correct doen hé Timber;)

Ik heb hier geen verstand van, maar ik dacht altijd dat er verschil in schroeven zaten.
Links draaiend en rechtsdraaiend voor de buitenste schroeven of zoiets:confused:

We gaan het wél Historisch correct doen hé Timber;)

In dat geval is er hier aardig wat over de propellers te vinden. Twee linksdraaiende en een rechtsdraaiende

Back