bismarck

TIMBERWOLF

Forum veteraan
deze houte boot , oude abbo. van Hachette uit 2008-2010.

wordt motorloos gebouwd, zoveel mogelyk van hout gebouwd , waar mogelyk wordt het plastic vervangen door hout.

het koper is te dun en blyft dus aanwezig en kan dus niet door hout vervangen worden.

deze boot wordt zonder vlag of emblemen gebouwd.

en mischien alls het lukt kompleet in hout kleur , wat lastig wordt met dat koper en grys/ wit plastic.

de boot is in !:200 1m25 lang en 20 cm breed en bestaat uit 140 boekjes met onderdelen

onderdelen in de la
full

onderdelen op tafel

full

full

Laatst bewerkt:
Wow Timber, nu ook al een Duits schip om in de strijd te gooien :schrik:

Heb de Bismarck ooit zelf gebouwd (plastic kit) of eigenlijk het zusterschip de Tirpitz. Blijf het een indrukwekkend schip vinden, veel plezier ermee.

Grt
Diederik

Mag ik hier even aanmerken dat het hier gaat om Historische ZEILschepen en niet om historische panserslagkruisers

Verder veel succes

bedankt klaas.

en puch for life , het heet hier bouwverslagen historiche schepen.

en de Bismarck is van 1940, dus historich

Wauw - wolfje trekt een la open en er ligt weer een abonnementje klaar om in elkaar gezet te worden.

En we beschouwen de vlag die erop komt als zeil...

Trouwens - de kanons werden toch ook afgedekt met zeil?

Is een klein beetje een zeilboot dus.

omdat ik toch alle delen heb lym ik eerst de 3 bodem delen in elkaar en monteer dan de spanten er op .

boekje 1 3 4 en 6 .

Tijdje geleden documantaire over de Bismarck gekeken. Ging over de vraag of de Duitsers het schip zelf tot zinken hebben gebracht. Ondanks de zeer zware beschietingen van de geallieerden heeft er geen enkele kogel een fatale treffer gemaakt op het schip...

vandaag bezig geweest met het maken van een bouwplank , die na afloop een boekenplank wordt.

het is een 15mm dik triplex reststuk van de tafel, 1m33by 22cm.

ik ga zyn heele romp geraamte eerst in dryfit in elkaar zetten , ik zit nu op ongeveer 2/3 op de foto komt er nog een achterend aan.

en als alles bevalt , en ook zie hoe ik hem het beste op zyn plank kan vast zetten , dan lym ik hem hellemaal inelkaar , in een stuk door .

ook het losse dek deel uit het verhaal gaat ook vast , ik heb geen intresse in een los dek , hy gaat toch nooit meer open.

ik mis nu een balkje maar die zyn eenvoudig los te krygen .

full

Laatst bewerkt:
wat zal de beste manier zyn om de boot vast te zetten op zyn plank.

om er later eenvoudig er af te halen.

straks zyn achter end er nog dryfit op zetten .

nadeel van dryfit , sommige plankjes moet je meedere keren terug op hun plek leggen.

en morgen beginnen om alles vast te lymen

Back