ik heb een probleem. gaat om 2ontvangers en 2 zenders omdat we hier thuis dus met 2 man gaan vliegen hebben we 2 zender sets. 10CG en 8TFG nu zit ik met een issue bijde zender moeten gebonden worden aan bijde zenders. nu lukt dat met de T8FG zonder problemen bij de heli's wordt de ontvanger gewoon stabiel groen. allen met de 10CG krijg ik dat met 1 van de 2 niet voor elkaar dat blijft hij groen knipperen. dit hoort niet neem ik aan ? gaat hier om R6108SB die krijg ik niet gebonden aan de 10CG de R6106HF is met die zender geen probleem. wat doe ik fout. gebruik de bekende bind mode. zorgen dat de ontvanger rood knippert en dan de zender aanzetten. u0TS1_soN4w[/media] R617FS / T10CP - Binding - YouTube edit: nu vraag ik me wel af of dit wel goed gaat trouwens als we gelijk tijdig willen vliegen omdat dus beide heli's op de bijde zender gebonden gaan worden ? hmmzzz edit 2: ze doen dus dat bijde . als ik eerst met de ene zender link dan de andere dat knippert hij op de ontvanger groen.??op bijde heli's. kan je überhaupt 2 zenders binden per heli ?
Je bericht is op z'n minst een beetje warrig. Je wilt twee zenders aan twee zenders binden, en een R61008SB ontvanger bestaat niet. Wel een R6108SB. Als je een ontvanger tegelijk aan twee zenders wilt binden, dan gaat dit niet. Het naar slechts 1 zender "luisteren" van een ontvanger is nou precies een uniek kenmerk van 2.4 GHz systemen. De R6108SB is een multimode ontvanger. De zender die je gebruikt moet multimode aan kunnen en daar op zijn ingesteld. De R6106HF ontvanger zal werken in de 7 channel mode. Wil je de R6108SB binden, dan moet je als de zender dit omschakelen naar multimode. Of je zender dit kan hangt af van de gebrukte zendmodule. Neem even aan dat je een losse 2.4 GHz module gebruikt. Die bestaan in een enkele 7 channel mode en in een versie die omschakelbaar is tussen 7 channel en multimode. Aanvulling: Zie op het filmpje dat je de mode omschakeld. Weet uit ervaring dat soms bij Futaba zenders deze uit en weer aan gezet moeten worden om een modeomschakeling te realiseren. Het is in ieder geval het proberen waard.
idd 2 zenders aan 1 ontvanger.dus ik moet ze elke keer opnieuw binden ? 2 gebruikers met elke een eigen zender alleen de heli's worden gedeeld.
Je kunt dan beter beide met de T8fg gaan vliegen en verschillenden modellen aanmaken voor de 2 personen. Je kunt idd niet 2 zenders aan 1 rx binden. EN dan evt de 2e heli met de 10cg vliegen.
Dat gaat niet werken, twee zenders tegelijk binden aan één ontvanger. Een ontvanger kan aan maar één zender gebonden zijn.
+1 voor DannyVG Zelf heb ik ook een 8FG en 10CG en meerdere heli's en vliegtuigen en auto's. Om nu elke keer een bepaalde ontvanger van een heli met die bepaalde zender te gaan binden vind ik te ver gezocht. Ik hou het bij die bepaalde toestellen zijn ingesteld voor die zender simpel anders wordt het een boeltje.