Billing Boats 1/30 Regina Jagt

Hartelijk dank voor de reacties heren ! Heb intussen de mast in vorm geschuurd m.b.v. mijn elektrische boormachine en een schuurpapiertje, mijn gereedschap is eerlijk gezegd nogal basic. De verschillende mast ringen en mastvoet die BB bijlevert bleken veel te groot te zijn (bedoeld voor een mast met een veel grotere diameter) dus heb ik zelf ringen/voet moeten maken. Ik krijg de indruk dat die BB onderdelen eigenlijk voor een andere boot bestemd waren en er zaten ook messing onderdelen bij die ik nergens op de verschillende tekeningen heb kunnen vinden (ook niet op de Regina modellen die ik op internet gevonden heb ). Dit doet mij vermoeden dat ook die voor een andere boot bestemd zijn. Lijkt mij beslag voor een reling.

Rpnw0qT.jpg

l1w40cP.jpg

dNDqhTQ.jpg

p0QFV4E.jpg

De mysterieuze onderdelen waar ik nogal wat tijd ingestoken heb om te zien waar die nu op het model zouden thuishoren .....

levEVhh.jpg

Wat mij overigens bevreemdt aan het bootje is de absurd lange helmstok. Bij een nood manoeuvre (hard bak- of stuurboord), moet de roerganger wel een paar passen zijwaarts maken. Een stuurwiel zou hier denk ik toch handiger zijn.

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Geen idee waarvoor de onderdelen zijn. Het lijkt net of je met een staaf messing erdoor een railing zou kunnen maken. Wat ik wel weet is dat dit schip erg netjes is gemaakt!

Bedankt heren, ze zullen inderdaad bedoeld zijn voor een hand reling op het kajuit dak. Wel gek dat ze nergens op de tekeningen staan of de afbeeldingen op de doos. Ook worden de onderdelen niet vermeld op de onderdelenlijst. Wellicht dat BB oorspronkelijk wel die hand relingen wilde toevoegen maar dat er daarna wat misgegaan is in de uitvoering hiervan. Er zit ook niet voldoende messing staf in de doos om die relingen te maken. Misschien dat ik ze alsnog ga toevoegen in het kader van hoe meer "bling" hoe beter :).

Groet,

Arjan

Ben begonnen met het Gaffel tuig. Tekeningen van BB munten niet uit door grote duidelijkheid en er ontbreekt eigenlijk een bevestiging oog aan de bijgeleverde blokken. Het was toch niet zo moeilijk geweest om blokken te gieten met twee ogen zodat je er waar nodig één zou kunnen afsnijden. Foto's "50 tinten groen" :

22681zY.jpg

liw7oPn.jpg

o4Uh3yE.jpg

GriN1wH.jpg

Groet,

Arjan

Bedankt heren ! Ter afwisseling ben ik begonnen met de "bouw" van een roerganger. Heb me hiervoor enigszins verdiept in kleding uit de 19 de eeuw :

n60m1h4.jpg

Ik heb een oude 1/32 Airfix multipose figuur (U.S. Marines) wat bijgesneden (kraag, borstzakken en schouder riemen). Heb verder met milliput de eerste grove aanpassingen aan de pet en broekspijpen gedaan. Ik ga als de milliput uitgehard is de pijpen en pet in de gewenste vorm snijden/vijlen.

wnFVVoN.jpg

n6HdOnx.jpg

Ter vergelijking de originele benen en torso in grijs plastic :

iJlBff7.jpg

Groet,

Arjan

Laatst bewerkt:
Mooi - maar die roerganger staat daar zo achteloos te sturen - die mag er wel eens op aangesproken worden.

Back