Big Lift Welke Servo´s ? Welke Vleugel pennen

• Topicstarter Topicstarter loekm
  • Startdatum Startdatum
L

loekm

Guest
Hallo Allemaal .

Ik heb een Lege Big Lift Gekocht met nieuwe vleugels met rolroer en flaps :P
Wij willen daar in eerste instantie mee gaan huckepacken (wat een woord)
Nu is mijn vraag hoe sterk moeten de servo´s zijn voor stuurfuncties en ontkoppelhaak .
In de staart zitten de gaten voor de servo´s hoog en richting ,wat betekent dit voor het zwaartepunt (de rest alles naar voren?)
Ook zijn de vleugel pennen weg (niet de steunen ) welke maat hebben deze.
Een advies voor de motor voor huckepack durf ik eigenlijk niet te vragen want volgens mij zijn de meningen daar over
verdeeld . :wink:

groetjes loek

Voor servo's zouden standaard formaat met een trekkracht van 3,5 kg/cm genoeg moeten zijn. Motor is moeilijk, weet dat verschillende oer modellen omgebouwd zijn naar een Qadra 35cc. Van Hans Meij bv vloog op het laatst met een MVVS 35cc benzine. Kijk even HIER dit is die BigLift.

Hallo Loek,

Ook ik heb he vraag betreft advies motor.
Ik heb nog een Zenoah 38 ZG liggen, deze monteer ik na mijn vakaniie en laat je weten wat het (vlieg) resultaat is.

Gr
Patrick

Hallo
alvast bedankt voor jullie reactie's

ik ben begonnen met het inbouwen van graupner 5077 servo's die zouden ongeveer 5 kg doen ,met de motor wacht ik nog effe of bedoel je de herfst vakantie papa ?
Maar kan nog wat steun betreffende de vleugelpennen gebruiken , ik weet dat ze 4mm dik zijn maar hoe zitten ze in de vleugel bevestigd ?
En van wat voor een materiaal zijn ze.
En is een 38 cc niet te veel voor te huckepakken ?,ik bedoel wordt de zwever er niet van afgeblazen ? :)

groetjes loek

Hoi

Ik heb ook een BL en heb de struts 10 mm alluminium (bij de bouwmarkt) .
Aan het einde plat gemaakt en zo aan de vleugel en romp gemonteerd.
Deze zit op de romp
IMG_0370.JPG

Deze zit aan de vleugel Ik heb geen ribben vleugel dus het was er makkelijk in maken.
van een massief stukje alluminium en daar een ronding aan gedraaid

IMG_0369.JPG

De motor heb ik een O.S. Max 91FX en heeft voldoende vermogen om zevers te slepen en te huckepacken

Back