Big Lift Met Neuswiel ?

• Topicstarter Topicstarter loekm
  • Startdatum Startdatum
L

loekm

Guest
Hallo

Zoals uit een ander draadje blijkt ben ik een oude kale Big Lift aan het opbouwen en nu vraag ik mij af of je deze big lift niet met een Neuswiel kan voorzien ipv een staartwiel of bega ik hier een DOODZONDE ?? :oops:
Ik weet dat het dan geen biglift meer is maar heeft iemand dit al eens geprobeerd.
De gedachte hier achter is betere bestuurbaarheid tijdens het aanrollen .

groetjes loek

Gewoon als taildragger uitvoeren, ik persoonlijk vind dat vele malen makkelijker sturen op de grond, maar voor een goede piloot maakt het niet zoveel uit.

Natuurlijk kan het. Dan is de vraag of jij het wil of niet. Of het een doodzonde is of niet, is daarbij totaal niet van belang, het is jouw toestel en als jij 'm verbouwt zoals jij dat wil, kan niemand daar iets van zeggen ;)

Hallo Theo

taildragger ? ik neem aan dat je iets met een staartwiel bedoelt . ik heb met mijn motorzwever (rf5 sperwer) de ervaring dat de eerste meters onstabiel gaan en aangezien ik geen idee heb hoe de big lift reageerd kwam ik tot deze vraag .

groetjes loek

Loek, Schipperskerk is voor jou niet zover weg. Daar zit de mvc Swentibold en dat is waar ik normaal vlieg. Meestal heb ik dan ook een licht overpowerde Telemaster mee als taildragger (staartwieltje) Deze Telemaster is normaal nog lastiger te sturen op de grond ivm het geprofileerde stabilo. Bij het minste of geringste aan luchtstroom langs het stabilo komt de staart al omhoog. Ik zou zeggen kom eens langs en je kan aan de kabel met de telemaster vliegen inclusief de start als je wil. (wel effe waarschuwen zodat ik de 2de zender mee kan nemen.)

Hallo Theo

Heb ook op een ander forum dezelfde vraag zien staan en de conclusie was gelijk aan die van jou ,dus eerst maar eens met staartwiel opbouwen en dan eens uitproberen .
Het staartwiel staat wel ver naar achteren . is dit gunstig ? probeer morgen een foto te plaatsen en nog bedankt voor je aanbod ,als ik eens tijd heb zal ik me melden .
p.s. De Motorzwever heb ik te koop gezet .

groetjes loek

Back