Hallo mede hobbyisten, Weet iemand ook hoe de zoegenaamde "Bezemsteeltechniek " werkt bij het vormen van depron, ben bezig om mijn eerste vliegtuigje te bouwen uit depron en nu moet ik de vleugels vormen zodoende deze vraag. B.v.d Robert Fehrmann
Depronl stilhouden en met de bezem er overheen rollen! Let op, depron buigt in 1 richting makkelijker dan de andere, heeft te maken met de structuur die erin zit, als je heel goed kijkt zie je lijnen in 1 richting lopen. Groeten
Robert, die benaming heb ik nog nooit gehoord (wel een goede naam overigens), maar wat het doel is: je gebruikt een bezemsteel of iets anders wat rond is. Je legt de plaat depron op een schoon en glas oppervlak. Dan leg je de bezemsteel erop en die ga je als een deegroller eroverheen rollen terwijl je erop duwt. Hierdoor gaat het depron rondstaan.
Yep, dat werkt prima. En voor de kleinere rondingen een eetlepel of sauslepel gebruiken. Hier een volle romp van Depron. Eerste stuk is gerold op de rand van de tafel (ook afgerond en mooi lang ) en de cockpit is met een lepen gevormd door met je duim in de holte van de lepel te drukken. Glimmende/gladde kant buitenop houden, anders scheurt het Depron snel. (is overigens dit vliegtuigje, erg leuk dingetje)