bespannen Mini Laser 3d

• Topicstarter Topicstarter steven_o87
  • Startdatum Startdatum
S

steven_o87

Guest
Hey!

Ik heb een groot probleem met het bespannen van mijn houtbouw MINI LASER 3D. Elke keer als ik met de vleugels begin. en ik tip eerst met de strijkbout al het folie vast. om daarna te beginnen met het straktrekken van het oracover. trekt de vleugel zo krom als een banaan. Hij is wel stevig genoeg.

Kan iemand mij tips geven?

zet de folie op de achterlijst vast en sla het om de vleugel heen. Trek het strak om de vleugel en snij het op een goede lange zodat je een 10 - 15mm overlapping hebt. Zet het daarna vast op de overlapping. Als het goed is is er nog niets krom nu en zit het er mooi om. Zet daarna de tippen vast bij de laatste rechte rib. Zorg dat er nog niets krimpt! Daarna kan je de folie op de voorlijst vastzetten en dan moet alles op de randen dus goed zitten nu. Je kan dan met een fohn het midden deel laten krimpen en dit vast wrijven. Het is beter om beide kanten om en om te laten krimpen zodat hig niet krom trekt. Ook zorgen dat het niet de snel krimpt maar rustig strak gaat zitten.

dus stukje voor stukje. zo langzaam mogelijk.

moet ik er ook op letten dat ik bovenkant en onderkant gelijkmatig strak trek, of mag ik bv. eerst de onderkant doen en daarna de bovenkant

Zelfs bij de grote Lazer 3D durfde de ailerons nogal eens krom trekken bij het gebruik van Oracover. Ik heb dit toen kunnen verhelpen door het gebruik van Oracover Light die veel minder warm moet aangebracht worden.

Stevo

Back