Nou ik ben nieuw en zou graag willen weten met welke raketten ik zou moeten beginnen. ik snap het hele principe bijna op de meertrapsmodellen na en zou dan ook met zo'n meertrapsmodel willen beginnen. Ik heb nog geen spullen zoals een lanceerplatform etc etc. Iemand een ide, en kan iemand mij dat uitleggen van meertrapsmodellen aub? Zou iemand mij een pakket kunnen samenstellen wat niet te duur is...
ik zou het liefst met een gewone vaste motor vliegen sorry voor de onduidelijke uitleg! maar bedankt voor de uitleg van de hybride.
kijk even hier kiss the waiver -> Cavemanrocketry Twee traps model met vaste brandstof motoren. En dat is denk ik wat je zoekt. Uitleg met hoe een en ander werkt vind je hier How Multi-Stage Model Rockets Work En als je een hybridemotor wilt dan even hier kijken. Caveman micro hybrid -> Cavemanrocketry
dankje janhein. Ik moet van mijn ouders toch maar met een startkit beginnen voor als ik het niet leuk vindt. Dus ik bestel de alpha start kit bij jou meeste zeggen dat die lekker hoog vliegt. Maar nou zie ik dat die niet op voorrad is hoelang zou het duren voordat ik hem krijg dan? En komt de 1ste stage bij kiss the waiver ook omlaag met parachute? Alvast bedankt voor de moeite
de kits moeten uit engeland komen daar zit de verdelr voor europa. en ik hoop er volgende week weer een lading binnen te krijgen. De alpha kun je zo hoog schieten dat je hem niet meer ziet. en dat is bst hoog voor een eeste model. Als je vaker lanceerd dan wordt je er beter in je raket te volgen in de lucht en kun je hem langer volgen. De onderte trap van de twee traps raket komt zonder parachute omlaag . Die is zo ontworpen dat hij tumbled. hij gaat in de lucht rond draaien en valt daar door langzaam omlaag. spuit hem wle in een felle kleur anders vind je hem moeilijk terug in het gras. Oja eind van de maand sta ik met een stand op het Astro Event in Oostende. (Belgie ) En dan kan ik je alles laten zien en uitleg geven. Grroet Jan-Hein
oke dankjewel janhein. ow ja en dan had ik nog een vraagje, (sorry voor de overlast ) maar bij jou in de shop heb je die caveman kits en dan model kits ik noem even een model Super G die kan van Ct/m F motoren vliegen maar moet er dan nog een speciaal houdertje geplaats worden vor Ct/m E motoren want F'jes kunnen er zo in denk ik.... Ik zit nog te twijfelen tussen de Taser en alpha, ik denk dat ik voor de alpha ga
de Super G vliegt pas echt leuk met een E of een F motor. Als je er minder insteekt gaat het wel maar dan is de raket eigenlij te zwaar voor je motor, en dat is vragen om problemen.Als je een 24 mm motor in een 29 mm motor buis wilt plaatsen dan moet je een adaptertje maken. Dat kan gewoon een stukje buis van de juiste maat zijn en twee ringetjes.