Basis tips vliegtuigen

• Topicstarter Topicstarter Aries
  • Startdatum Startdatum
A

Aries

Guest
Ik heb wel eens op de bonnefooi een vliegend vliegtuig gemaakt van satestokjes en papier..

maar ik wil het nu volgens de "regels"doen ondat de kans op succes dan gewoon groter is. Binnenkort begint mijn vakantie en dat ga ik "from scratch" een vliegtuig proberen te bouwen ..

kunnen jullie me vertellen waar ik voor een vrijevlucht model ( eventueel met motor/ besturing) op moet letten.

- zwaartepunt
- verhoudingen
enz.

als je er wat gevoel voor wilt krijgen is het beter even de literatuur induiken. Het zou handig zijn als je het boek 'Wetten der vliegkunst' van Jan Tennekes te pakken zou kunnen krijgen. Dit boek leest makkelijk weg en biedt heel veel informatie.

idd....in vrije vlucht even zoeken naar chuck

Zo'n ding bouwen en net zo lang doorgaan met instellen en afstellen tot hij goed vliegt en je weet meteen een heel eind hoe het nu eigenlijk zit met vliegen

Justus

Ik heb wel eens op de bonnefooi een vliegend vliegtuig gemaakt van satestokjes en papier..

maar ik wil het nu volgens de "regels"doen ondat de kans op succes dan gewoon groter is. Binnenkort begint mijn vakantie en dat ga ik "from scratch" een vliegtuig proberen te bouwen ..

kunnen jullie me vertellen waar ik voor een vrijevlucht model ( eventueel met motor/ besturing) op moet letten.

- zwaartepunt
- verhoudingen
enz.

Op deze site kan je heel veel vinden over vliegtuig bouw, vrije vlucht of met motor-besturing de theorie en berekeningen komen op hetzelfde neer. Airfield Models - Radio Control Flying Aircraft and Display Models

Als je het ding echt wil gaan besturen en met een motor wil laten vliegen zou ik eerst leren vliegen met iets waarvan je weet dat het vliegt. Anders sta je met veel vragen die waarschijnlijk lastig beantwoord kunnen worden NA de eerste vlucht/crash.

Back