BangGood Luobo V2 Autogyro

Maar Laermans zet door :). Heb wat aanpassingen gedaan en bij Astik Models een paar sets nieuwe bladen besteld om wat mee te experimenteren. Ik verwacht dat goede bladen het vlieggedrag wat minder kritisch maken.

@HeliKoper heb je de Cierva (of wat ervan over is) nog wel? Vaak is e.e.a. nog wel reparabel.
 
Laatst bewerkt:
Gyroplane Triple Loop video - Zou die man bij die lage bochten zijn tip clearance nog in de gaten houden?
 
Inmiddels twee nieuwe setjes autogyro bladen laten overvliegen van Astik Models (45 x 450 mm autogyro rotor blade sheets (hard wood & balsa)):

full


To be continued....
 
En tijd voor een kleine update... Sinds de bouw van een "carbon-forged" landinggestel vanmiddag nog twee succesvolle vluchtjes mogen maken met een zachte landing.

 
Ongeveer twee jaar geleden kwamen de bladen van Astik Model binnen. De bladen zijn redelijk hetzelfde gewicht, maar ik heb ze ingekort en geverfd. Dus, daarna is het zaak ze op hetzelfde gewicht te krijgen en te balanceren. ik heb de bladen 1cm langer gelaten dan de originele bladen. De rotorkop had ik nog liggen en komt van de icare rainbow (kit).

Zijn vliegeigenschappen erop vooruit gegaan? You be the judge of that.

 
Een gyro helpt zeker, mits goed ingesteld.
De meesten hebben ook een standje 'uit' zodat je 'm als noodopvang kunt gebruiken.

Groeten, Jan.
 
Zo’n gyro helpt inderdaad. Mits… zie toelichting.

Toelichting:
  1. Ik ben inmiddels aan de tweede gyro toe en ben overgestapt naar de A3 Pro. (EagleTree Guardian leek goed, ging toch spontaan kapot. EagleTree bestaat volgens mij niet meer.)
  2. De A3 Pro heeft na het inpluggen van de LiPo een paar tellen nodig op de grond, zonder beweging, om zich gereed te maken. Ik heb dit een keer overgeslagen en wist niet wat me overkwam.
  3. Idd, three-position-switch voor: auto-level, ‘normal gyro’ 3D mode en gyro off.
  4. Hoe in te stellen? Ik vlieg met autolevel op ‘roll’, zodat de rotor zonder stick input horizontaal blijft. Op ‘rudder’ werkt de gyro ook en corrigeert voor turbulentie, maar is niet per se nodig.

Bij oriëntatie-verlies (of twijfel) zou de autogyro dus zonder stick-input op roll en rudder gewoon rechtuit moeten blijven vliegen. Bij voorkeur vlieg je de autogyro dichtbij.
 
Laatst bewerkt:
Back
Top