Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Het werd tijd de lijn van de beplanking te bepalen. Volgens de handleiding zou de onderste plank op de foto het startpunt van de eerste beplanking moeten zijn. Ik wilde er liever een die de lijn van de dekken volgt en het liefst op het punt waar de overgang bolle kont/doorloop spiegel zit. Na enig proberen kom ik op de bovenste plank...
...Bij het achterschip mag de lijn van mij nog een beetje buigen. Die lijkt nu een stukje recht te lopen...
...Het kost meer tijd dan ik had gehoopt, maar ik wil deze zo goed mogelijk op zijn plek hebben. Aan de hand daar van kan ik de rest gaan bepalen. Ik twijfel nog of ik de eerste beplanking deels volgens de handleiding doe of geheel op deze manier.
dat daar ergens een (knik) in zit is denk normaal hoor je gaat ook van bol naar hol en als alle beplanking er tegen zit zal het denk mooi in elkaar in vloeén en zal het er niet als een knik uit zien.
dus niet te snel op vullen maar probeer het eerst goed visuweel voor te stellen als het beplankt zou moeten zijn want een knik is mischien helemaal geen knik.
op de onderste foto ziet het er best goed uit hoor
Bedankt voor de foto's. Ik zit er ook over te denken een deel van de luiken af te dekken met planken zoals op de batavia. Ook de geschutspoorten overweeg ik dicht te laten. Er zitten toch al teveel kanonnen op het model en tijdens de jacht lijkt het me niet dat de kanonnen klaar voor gebruik stonden.
Tijdens het wachten tot de latjes genoeg geweekt zijn puzzel ik een beetje op de onderdelen die ik toevoeg aan het model. Deze keer de kolderstok. Als referenties heb ik de Zeehaen en Batavia gebruikt.
....