Balance of laadkabel?

Misschien is deze vraag al eens eerder gesteld, maar kan het ff niet vinden.
In de doos van mijn pas nieuw aangeschafte Walkera V120S02 V2 zit een soort van Lipo ladertje ingesloten waarmee ik via de USB poort van mn pc de bij geleverde lipo's kan laden. Dit vindt ik vrij onhandig omdat ik dan persé de pc moet hebben aanstaan. Nu is het zo dat ik al een andere oplossing heb gevonden maar vraag me af of het mogelijk is. Op de Org lipo's van de Walkera zitten 2 draadstekkers. Zie Foto;

full

De stekker waar de blauwe pijl naar toe wijst is de normale stekker die gebruikt wordt om de lipo op de heli aan te sluiten en te vliegen. De stekker met de rode pijl wordt gebruikt om de lipo via de kleine lader te kunnen laden via de pc. Mijn vraag is, weet iemand of het ook mogelijk is om via de blauwe kabel te kunnen laden want daarvoor heb ik een andere lader die onafhankelijk laadt zonder pc?

Laatst bewerkt door een moderator:
Lijkt mij wel, is het een 1S lipo?
Sommige accu's komen met meerdere stekkers om universeel te kunnen gebruiken, als je een multimeter pakt en de rode van de ene stekker naar de rode van de andere stekker doormeet zal die 0 Ohm zijn, idem met de zwarte.

Overigens kan je die USB kabel ook in een willekeurige USB stekkerlader stoppen, kost je een paar euro op de markt of bij de Aktion.

Ja hoor het is een 1S lipo.
De kabel met de blauwe pijl kan in een verloopstekker (ook te zien op de foto) en deze kan weer in de Lader waarmee ik de zwaardere lipo's laadt. Maar daarvoor moest ik eerst weten of dit mogelijk via de blauwe kabel zonder veel problemen op me af te roepen, vandaar dit draadje.
Alvast bedankt bedankt Roelof

Een balancekabeltje heeft alleen nut bij een meercellig pack - je blauwe kabel is hier dus de voeding van je model, de rode een aansluiting voor je lader (en dus geen balance kabeltje).
Bij een 1S kun je dus net zo goed laden met een gewone lader (moet wel geschikt zijn voor Lipo) via de blauwe stekker. Of zoals Roelof al aanhaalde met een 220V->USB adapter zoals je die voor smartphones, camera's, etc kunt kopen (via de Walkera lader / rode draag)

Je hoeft het helemaal niet zo moeilijk te doen. Gebruik gewoon de eigen laden met een USB lader. Deze kan 1A leveren wat zeker voldoende zal zijn om jouw accu cel te laden.
Deze lader kost weinig en je kan verder alles origineel houden. Maakt ook de kans op fouten en problemen een stuk kleiner.
Succes.

Alpha gaf deze tip ook al zag ik later pas. :oops:

Laatst bewerkt:
Back