Baja 5b topic part 2: (hier verder)

Psygho (Emil)

Forum veteraan
Graag hier verder...
(offtopic) ja ik voel me erg lullig, en dom, graag hier dan ook geen opmerkingen over)
Helaas ben ik ook maar mens....
Emil

Dus nu zijn we 73 pagina`s Baja info kwijt ? :?: :?:
En ik heb ineens ruim 100 berichten minder :cry:

meteen maar een filmpje dan maar :roll:

vandaag mijn trekstarter weer gemaakt. dus even een onboard filmpje met mn baja
kwaliteit is niet helemaal geweldig , komt door mn telefoon :oops:
Filmpje

Ja, in het ergste geval wel, er is inmiddels bericht naar de beheerder gegaan om te kijken of dit op te lossen is.....

Nogmaals , ik ben helaas ook maar mens, en heb deze fout ook niet bewust begaan...

Met een beetje geluk komt er nu dan ook alleen maar info en tips over de wagen.
Ipv lange verhalen enz.
Zoals deze reactie kan eigenlijk ook niet :lol:

Het schoont wel lekker op. :? :wink: Poep gebeurt Emil... Komen we wel weer overheen. :lol:

- Dus wat je nodig gaat hebben als je een nieuwe Baja koopt...
- Wat je graag wil hebben als je er een hebt...
- Waar je op moet letten bij onderhoud...

Maar het belangrijkste: een Baja 5b is niks mis mee! :thumbsup: Gewoon benzine erin en lekker scheuren en stuiteren.

Om maar met wat gezellige plaatjes verder te gaan. Mijn Baja nummer 1: standaard CY23cc, ADA Racing Stalker uitlaat met FATboy demper, Elcon koppeling, Turtle Racing stalen clutch bell, pre-filters op luchtfilter en trekstarter, trekstarter met alu meenemer, stalen tandwielen in stuurservo, 4200mAh Intellect humppack, Proline Maxx Paddles achterbanden, zelf gebrouwen kill switch, Spektrum DX zender/ontvanger.

baja5b_hill_climb2.jpg

baja5b_nose_dive.jpg

Custom painted body erop.

baja5b_new_body1.jpg

En een DDM Dominator uitlaat (die heel veel extra vermogen bij lage toeren geeft en best wel voor wat extra geluid zorgt :oops:).

baja5b_dominator2.jpg

Soms gaat er wat stuk.

baja5b_broken_beadlock.jpg

En soms wordt-ie een beetje vies.

baja5b_manege_bash2.jpg

Dan haal je hem even uit elkaar, maakt het schoon (haalt ondertussen wat paars eraf :wink:).

baja5b_no3_inside2.jpg

baja5b_de-purple_misc.jpg

baja5b_shiny_rebuild1.jpg

En voor je het weet heb je een schuur vol met Baja's. :? 8O

baja5b_graveyard.jpg

Martijner zei:
meteen maar een filmpje dan maar :roll:

vandaag mijn trekstarter weer gemaakt. dus even een onboard filmpje met mn baja
kwaliteit is niet helemaal geweldig , komt door mn telefoon :oops:
Filmpje
Oh ja, de filmpjes. Goed dat je het zegt Martijner. :wink:

On-board camera (HP R817 in scuba behuizing). Let niet op de bliksemschichten als we de zon tegemoet rijden. Heb je zo met goedkope cameraatjes. :roll:

Fragmentje uit een wedstrijd, Baja tegen een handje vol Hormannen en FG's.

Enzovoorts enzovoorts...

Nou, al het nuttige staat er weer op. :wink:

Laatst bewerkt door een moderator:
zie er maar 1 , Hörmann dan hé :-D

Maar mensen , ik vindt het ook jammer dat jullie topic is verdwenen, was wel een leuke topic!
En niemand is perfect ! we zijn maar mensen.

Henry zei:
zie er maar 1 , Hörmann dan hé :-D

Maar mensen , ik vindt het ook jammer dat jullie topic is verdwenen, was wel een leuke topic!
En niemand is perfect ! we zijn maar mensen.
Don't shoot the messenger, ik heb het filmpje alleen maar beschikbaar gesteld. :murder: :wink:

Inderdaad jammer, vooral het pionierswerk van Brembo (koppelingen en aandrijfgebeuren) en Jeaneke (alles wat nieuw en extreem was) zullen we gaan missen. :cry: Maar het scheelt ook een half jaar gezeur over de velgen, inserts en draagarmen. Dus daarom even een resumé.

Baja's met een serienummer (op de radiobox, zilveren stickertje) onder de 0054000 hebben af fabriek achterbanden met gele inserts die verpulveren als die in aanraking met vocht komt, de achtervelgen zijn slap bij de spaakconstructie waardoor deze tegen de achterste draagarmen en kogelkoppen van de schokbrekers gaan schuren (rubbing). Dat heeft weer tot gevolg dat de ophanging uiteindelijk losschiet en niet meer te bevestigen is.

Wat te doen? Als je beschikt over de originele aankoopbon kun je de winkelier vragen om zonder verdere kosten de velgen en inserts te ruilen voor de nieuwere velgen met extra versteviging op de spaken (webbing) en de zwarte inserts. Als de winkelier heel aardig is en wat aandringt bij Merit Racing dan kun je ook nieuwe draagarmen krijgen. Dit valt allemaal onder de fabrieksgarantie.

Heb je je Baja tweedehands, dan heb je waarschijnlijk toch wel een probleem. Zonder bon en op andere manieren is het heel lastig om de velgen en inserts alsnog geruild te krijgen.

Links de oude velg met verpulverde gele insert, rechts het nieuwe type met webbing
baja5b_wheel_comparison.jpg

Bij de rode pijl is het inslijten van de draagarm te zien (ik heb de schokbreker positie ook verplaatst zodat de Baja wat hoger staat, makkelijk in het ruwere terrein).
baja5b_rubbing_problem.jpg

sh :!: t happens...

in de plaats van nu alles in één baja topic te schrijven, zou het niet interessanter zijn om bigscale op te delen in baja 5b, marder, hörmann,... en dan aparte topics aan te maken?
bvb:
- monteren elcon koppeling
- monteren proline paddles op beadlock velgen
- ...

Ik kan niet zeggen dat de hobby relatief goedkoop is, maar erg duur is ie ook weer niet 8)

Nou, ja hopen dat het topic nog terug kan komen :)

Stop even met posten hier, ik probeer een backup terug te zetten van het topic (aadig wat puzzelwerk maar ik probeer het)

Robert

[quote van robbert:]

Heeft iemand toevallig nog een e-mail notificatie berichtje van het topic (dus een abbonementje ofzo) Hieruit kan ik dan het Topic ID halen om de boel uit de backup te halen.

Dit graag even hier in neerzetten, zodat men kan zien of het er al is, en ik of anderen niet overspoelt worden met pbs met dit topicid nummer!

Zoals gemeld, even stoppen met het plaatsen van reacties.

Psygho (Emil) zei:
Heeft iemand toevallig nog een e-mail notificatie berichtje van het topic (dus een abbonementje ofzo) Hieruit kan ik dan het Topic ID halen om de boel uit de backup te halen.

Dit graag even hier in neerzetten, zodat men kan zien of het er al is, en ik of anderen niet overspoelt worden met pbs met dit topicid nummer!

Hallo,

Je hebt deze email ontvangen omdat je geabonneerd bent op het onderwerp:
"baja 5" op Het Modelbouwforum. Er is een reactie gekomen op dit topic na je
laatste bezoek. Je kan de volgende link gebruiken om deze reactie(s) te
bekijken. Je ontvangt geen emails meer over dit onderwerp tot je dat topic
bekijkt.

http://www.modelbouwforum.nl/phpBB2/viewtopic.php?p=811876#811876

--
Bedankt,

Robert Waanders

Hmm... heb de backup terug, maar gezien de structuur van de database is het geen beginnen om het hele topic terug te zetten, anders dan dat ik de hele database van het forum moet overschrijven ;-) Daar beginnen we niet aan..

Helaas..

Robert

mensen ik heb een vraag.

Ik wil ook graag bigscake rijden en ga daarom mijn 2 nitro's verkopen zodat ik een 2e hand bigscale kan kopen.
Ik had eerst mijn oog op een marder of attack maar de baja vind ik ook erg mooi.
Dus nu mijn vraag:wat is nu beter?

En als et de baja is heeft iemand er dan nog eentje te koop staan voor 400 euro? :D

Voor 400 honderd krijg je geen 2dehands Baja (400 is wel een beejte weinig) maar denk eerder aan 650. Allhoewel? Sommige mensen vragen er nog 850 voor en anderen zijn dan weer zo .. 825 te bieden :? 8O

joester zei:
mensen ik heb een vraag.

Ik wil ook graag bigscake rijden en ga daarom mijn 2 nitro's verkopen zodat ik een 2e hand bigscale kan kopen.
Ik had eerst mijn oog op een marder of attack maar de baja vind ik ook erg mooi.
Dus nu mijn vraag:wat is nu beter?

Heb m'n Marder verkocht omdat ik graag een Baja wilde hebben!

Het blijft gewoon een kwestie van smaken verschillen, zelf had ik het idee dat de Baja 'standaard' meer tegen een stootje kan, ' standaard ' betere wegligging heeft en veeeel mooier! Maar goed, dat is mijn mening...

In het 'verloren' Baja topic was hier ook al meer over te lezen. De mensen met een Marder of Attack vinden een Baja weer niets, terwijl mensen die een Baja hebben vinden een Marder weer niets. Ik heb beide auto's gehad en moet zeggen dat standaard zowiezo de Baja mij veel beter bevalt.

Een Baja voor 400 euro vindt je never nooit niet! Zolang mensen er nog 800 a 900 euro vragen voor een standaard Baja met als enige optie een luchtfilterhoes o.i.d. op MP, kan je beter opzoek gaan naar een nieuwe :)

Dus mijn conclusie: Heb je 'maar' 400 euro te besteden, koop een Marder. Onderdelen zijn ook niet zo duur en nagenoeg overal wel verkrijgbaar.
Heb Baja geld? koop dan zeker weten een nieuwe Baja!

Succes!

Back