B6 acculader

Hallo,

Ik heb recent een b6 accolades gekocht met een FG 2100mah accu.

Nu heb ik er even moeite mee om deze accu op te laden, geeft binnen een half uur vol aan terwijl ie nog maar rond de 1100 mah is.

Doe ik iets verkeerds? Heb 2,1a ingesteld.

Bedankt alvast.

Laatst bewerkt door een moderator:
Als je ook de accu nieuw gekocht hebt zal deze ivm minste degradatie van je cel zo'n 60% bedragen bij aankoop.

Het kan dus goed zijn dat er maar 1100mah ingaat omdat de overige 60% er al in zat.

Maak eerst de accu eens leeg tot ongeveer 3.3 volt en kijk dan hoeveel er ingaat.

Succes.

Ehm Jeweettoch... je weet niet eens om wat voor een accu het gaat dus waarom ontladen tot 3.3v?
Het gaat dus om een receiver pack voor een FG mini.... Maar of dit een 2S LiPo/LiFe of een 5 cell NiMh is weet je niet en in alle gevallen is 3.3v slopend voor de accu.

Maar huidige accu's worden half vol geleverd dus het kan dat er maar 1100mAh in ging. Sowieso op je lader via het standaard programma op 2A ontladen en weer te laden heeft nut om de accu op conditie te krijgen en daarmee ook zijn capaciteit te controleren.

Ehm Jeweettoch... je weet niet eens om wat voor een accu het gaat dus waarom ontladen tot 3.3v?
Het gaat dus om een receiver pack voor een FG mini.... Maar of dit een 2S LiPo/LiFe of een 5 cell NiMh is weet je niet en in alle gevallen is 3.3v slopend voor de accu.

Daar heb je gelijk in, maar dat er 'slechts' 1100mah in de accu ging klopt dan wel degelijk?

Heb je de lader wel in de juiste stand gezet ? en wat voor accu is het ? Zonder al dit te vermelden kan niemand je helpen !

Back