Auto geen trekkracht

Als ik gas geef met mijn savage komt hij wel vooruit, maar niet hard, als ik mijn pink tegen de auto houdt en vol gas geef hou ik hem met gemak tegen, totaal geen weerstand. Dit kwam ineenkeer toen ik aant rijden was. Hoe kan dit komen en oplossen?

Ik heb er laatst een nieuwe spur op gezet en toen draaide het "rondje" wat erachter zit ook niet mee. Kan je dit niet lijmen of hoe zorg ik ervoor dat dat rondje wel meedraait.

Of gewoon meer info geven. Over het algemeen is het lastig glazen bol kijken voor anderen..

Komt de motor wel op toeren? Andere geluiden als eerst? Enz enz..

Maar stel dat je voor zelf ook wat moeite moet doen om het probleem op te lossen...

dat kun jij zelf beter bepalen of die versleten zijn je draait gewoon je koppeling open en ziet tot hoever de schoentjes versleten zijn... maak als je het zelf niet ziet anders een foto en dan hier op het forum plaatsen...

PS je had dit topic beter kunnen plaatsen in het brandstof gedeelte zitten meer savage rijders op...

Laatst weer ff geprobeerd, schoentjes waren niet versleten, auto start meteen, loopt hard stationair (lijkt) heb al aan de stationair schroef gedraait maar er verandert niks aan. Ik kan hem ook nog steeds makkelijk met 1 vinger tegen houden en als hij rijdt maakt hij een geluid alsof hij heel hard rijdt maar dan rijdt hij juist helemaal
Niet snel, dus snel optrekken doe hij ook niet, top snelheid houdt ik rennend bij. Kan dit misschien nog aan de spur gear liggen?

Laatst weer ff geprobeerd, schoentjes waren niet versleten, auto start meteen, loopt hard stationair (lijkt) heb al aan de stationair schroef gedraait maar er verandert niks aan. Ik kan hem ook nog steeds makkelijk met 1 vinger tegen houden en als hij rijdt maakt hij een geluid alsof hij heel hard rijdt maar dan rijdt hij juist helemaal
Niet snel, dus snel optrekken doe hij ook niet, top snelheid houdt ik rennend bij. Kan dit misschien nog aan de spur gear liggen?

ik denk eerder dat het probleem in de aandrijving of de diffs ligt.
je moet eens de aandrijving controleren of daar niets losgekomen is en anders denk ik dat het je diffs zijn.
als je motor toeren maakt en hij niet vooruit komt moet het
aan de aandrijving liggen als het niet aan de koppeling ligt.

grts angelo

Draai de moer van de slipper clutch maar eens goed aan en dan half slagje los. Deze moer zal wel te los zitten.

Succes ermee.

Ja, dat is het moertje vlakbij de spur. Kan ook zijn dat het padje wat tegen de spur kleeft volledig op is. Maar als je dat moertje volledig aandraait moet je al resultaat hebben.

Zit pas een nieuwe spur op. Maar tussen de spur en het moertje zit bij mij een veertje, moet ik die eruit halen of gewoon moertje zo aan draaien?

Laatst bewerkt:
Back