asche aan zee

Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-11 om 19.48.37.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-11 om 19.49.27.jpg

een reeks 120 van verlichting voor zien
deze loc is niet een van de gemakkelijkste om digitaal te maken .
doordat 1 van de borstels rechtstreeks aan het chassis zit zou dit de decoder direct vernielen
dus je moet de borstel houder isoleren van de afdekking van de motor
beetje boren en frezen en dan de draai bank op en wat afdraaien
en dan isoleren en klaar
in het kort geschreven maar als werk niet zomaar te doen
vandaag gaat de decoder er in en kan de loc op het programmeer spoor

gr raf

Laatst bewerkt:

een sprinter aan het ombouwen
het is een lima modelletje en het rijd verassend goed
normaal is hij 4 delig maar met 4 rijd hij niet op de baan van de eigenaar
vreemd wat hij trekt goed door
de verbinding is gemaakt met een 4 polige stekker tussen de twee koppen
daar die lima koppelingen niet stroom voerend kunnen worden ingebouwd
met de binnen verlichting moet ik wachten want ik heb geen led stips meer van het juiste voltage
er komt een beter filmpke als de verlichting er in zit

gr raf
Hi Raf, mooi om te zien hoe je een en ander weer werkend/rijdend weet te krijgen. :thumbsup: Ik ben geen treindeskundige maar volgens mij is dit een zgn Hondekop.

yep die nederlandse benamingen ken ik niet hoor
De tweewagenstellen kregen de nummers 321-365 en 371-393 en de vierwagenstellen de nummers 711-757 en 761-786. Bij de vierwagenstellen hebben later nog enkele vernummeringen plaatsgevonden.

maar in de volksmond zijn het dus honden koppen
ik zit nu te wachten tot de 12 volt led strips binnen komen
dan kan ook de interieur verlichting functioneel gemaakt worden
deze oudjes daar zijn veel mensen die er niet aan beginnen om dat het niet gewoon plug and play is
je moet hier en daar soms wat weg slijpen of zelfs de gehele motor vervangen

deze loc ombouwen met een aangekochte set was eigenlijk te duur ..zeg 45 euro
dan nog een decoder er in nog eens 35 euro
terwijl de lok zelf nog geen 5 euro waard is
dus ik zat te denken als ik er nu eens een cdrom motor in zet
die heb ik met hopen
in china een tandwieltje besteld en wat frees en vijl werk later zie je hier boven het resultaat
volgens vele die het wisten zou de lok niet goed rijden en bij stil staan achteruit lopen en bla bla
maar zoals je kan zien hij rijd perfect langzaam en kan ook nog eens behoorlijk wat wagons slepen
hier sleept hij zelfs een poets trein

gr raf

zo de zolder vloer aan het vervangen .
de oude planken zijn aan vernieuwing toe want ze sluiten niet meer goed tegen elkaar aan
daar er nu met meer volk boven rond gelopen word is het dus een probleem geworden
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-19 om 15.06.22.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-19 om 15.06.48.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-19 om 15.07.01.jpg

deel per deel vervangen en steeds de baan opschuiven .
er kan nu op de 2 rail net gereden worden maar ik hoop dit geklaard te hebben tegen vrijdag
het leggen gaat snel maar die oude opbreken is en stof en een pak werk

gr raf

vandaag de twee resterende platen leggen
maar eerst alle kerst rommel verzetten en dat zijn nogal wat dozen
dan een houten muurtje slopen en een rek weg halen
de klik planken van het muurtje hergebruik ik om nog een deel van de wand dicht te maken
en dan zal de dag ook weer reeds teneinde lopen zeker
gr raf

een 876 reeks van de ns
ik weet het normaal rijden die met 4 stuks maar daar de klant zijn baantje maar klein is kan hij maar met 2 rijden
decoder plus binnen verlichting en voor en achter wisselend naar gelang de rij richting
het enige wat storend zou kunnen werken is de stekker tussen de wagons

gr raf

Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 14.35.09.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 14.35.24.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 19.09.50.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 19.11.10.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 22.48.32.jpg
Afbeelding van WhatsApp op 2023-07-24 om 22.49.17.jpg

Gisteren eens al mijn stomers op de club uitgestand
En een probleem opgemerkt
Ik heb een groot deel personen wagons maar bijna al mijn lok's zijn voor goederen transport
Dus ik heb een goede reden om meer loc's en wagons te kopen hahahaha

Een soort luxeprobleem dus Raf! Gelukkig maar dat je een nieuwe vloer hebt gelegd, dan kan er nog wel iets bij. En je sporen kunnen door een andere klasse worden bereden. I.p.v. 20 ton per as kan je nu wel naar 22.5 ton. Wij mochten vroeger onze gaswagons niet zwaarder laden dan 20 ton per as. En gelijk een idee voor een bijzondere locomotief. Een zogenaamde Unilok. Kon op het spoor en ook op de weg rijden. Op de weg zonder wagons. Zie link voor de beschrijving van het apparaat. Gr. Klaas.

http://www.industriespoor.nl/Unilok.htm

1972 BPRN Unilok LPG belading.jpg

klaas een mooi appart ding maar ja geel hé dus NL en ik rij BE groen LOL

6 platen isolatie gaan halen en ik was 150 euro kwijt
man als je nu moet bouwen of je koopt een oud huis dan moet je 200,000 meer uitgeven om het bewoonbaar te krijgen

gr raf

Raf, Ben net een kameleon hoor! Ander lokje dan. Bij BP Botlek midden jaren 80 groen en nu als Patricia in België ook. Bij BP Botlek gebruikten we haar om tankwagons te rangeren. Een uitdaging was om treinen met 1.000 ton benzine voor Zwitserland samen te stellen. Na de Botlek heeft ze nog even dienst gedaan in Europoort. Vandaar is ze geschonken aan de Stoomlocs in Rotterdam en daarna naar jouw patattenland en genoot ze in Baasrode van haar oude dag. Mooi printprojectje voor je, met al die goederenwagons. Gr. Klaas.

1985 Deutz A4L514 BP bewerkt (klein).jpg

Deutz_57179_1961_KS55B_BVS_Baasrode_21_2_2004.jpg

Laatst bewerkt:
ScreenShot004c.jpg

je bedoelt de reeks 91
daar heb ik tekeningen van

GetContent.jpeg

deze heb ik bijna zo verklaar dat ik een betere kap kan printen dan voorheen
op de club is er nog diskutie over de breedte van de achterste venster aan de zijkant

gr raf

bijna dicht en ik ga er niet kwaad om zijn
maar ik kom zo 2 platen isolatie te kort dus morgen eventjes opzoek gaan want hier in de brico hebben ze die maat niet meer

gr raf

Volledig alles afgewerkt en nu de modules terug op hun plaats zetten
Ook meteen nog wat los hangende draden vast klipsen en aan een wissel nog de module vervangen door de nieuwe standaard
Deze wissel start soms heel vervelend op
Bij de master module (daar waar het meeste aan elektronica zit )is er nog een polarisatie foutjes
Als de inrij wissel op inrijden staat dan werkt de polarisatie niet naar behoren
gr raf

ik heb een oude bak voor het schaduw station aangepast voor als we op een tentoonstelling staan .
deze is nu 5 cm langer moeten worden wat wil zeggen dat de rails 5 cm verlengd moeten worden
en daar ik flex rails gebruikt heb zal ik hier en daar iets moeten door zagen om deze te verlengen
dus ik weet weer wat te doen

Back