Arpro 700 EP BL

Hallo Allemaal,

Heb weer een bootje aangeschaft, Pompebled heeft dit bootje ook en was er wel tevreden over, kon hem goedkoop overkopen van marktplaats met servo en hardware,waterkoeling,kantelkamer dus maar gekocht.

Gelijk een vraagje, hoe ga ik die waterkoeling nou aansluiten ? Wat moet ik aanpassen ?

Morgen komt mn regelaar binnen als het goed is, via marktplaats gekocht. 100amp dus daar kan ik wel mee verder denk ik, ga varen op voorlopig 2s lipo als het me bevalt komt er mischien een andere motor in met meer kv en betere en grotere lipo's deze regelaar : Marktplaats.nl > brushless esc100A regelaar voor vliegtuig helicopter met bec - Hobby en Vrije tijd - Modelbouw en Speelgoed | Radiografisch

Moet ik daar ook nog een waterkoeling voor aanleggen ?

Hierbij wat foto's:

Afbeelding019.jpg

Afbeelding018.jpg

Afbeelding021.jpg

Wateruitlaat ?
Afbeelding025.jpg

Volgepropt met noodles :D
Afbeelding028.jpg

Kantelkamer, ga ik nog beter afwerken
Afbeelding023.jpg

Afbeelding024.jpg

Afbeelding027.jpg

Afbeelding029.jpg

Afbeelding030.jpg

Dak of Plug ga ik de uitlaatjes nog van dichtmaken, mischien het popetje verwijderen en in 1 kleur spuiten

Wat vinden jullie ervan ? tips of opmerkingen of ervaringen hoor ik graag.

Groeten Stefan

Laatst bewerkt:
Hallo Stefan,

Mooie boot!

De vorige eigenaar heeft er een watergekoelde regelaar in gehad, vandaar de extra slangen en T-stukje.

In mijn ervaring heeft een extra koelslang apart voor de regelaar niet zoveel zin, ik ga vanaf de inlaat (bij jou in het roer) éérst naar de regelaar, dan naar de motor en dan langs de kortste weg naar buiten.
Het t-stuk zou ik vervangen door een recht stukje alu buis, dan scheelt aanzienlijk in de weerstand.

Een koelblokje op de regelaar in een afgesloten boot is altijd beter dan geen koeling; de warmte van de regelaar kan nergens heen en als je veel deellast vaart, zal de regelaar toch behoorlijk warm worden.

Zo'n koelblokje kun je zelf maken of (zelf) kopen.

Groeten, Jan.

leuk bootje,heb hem ook besteld.
hij is onderweg,ligt al een paar dagen bij de duane..heb al brief gehad helaas:(
heb hier leuk snel spul voor liggen;)
als het zover is post ik mijn ervaring wel..

groeten

Ok Dank je,

Koelblokje zit al op de regelaar mischien dat ik de uitlaatjes en mannetje verwijder, scheelt toch weer wat gewicht hé, of maakt dat niet zoveel uit ?
Want de uitlaatjes zijn toch open, als bootje omslaat staat ie vol water.

Hallo Stefan,

De uitlaten moet je zeker dicht maken (ik heb ze er af gehaald, da's gemakkelijker met het afplakken), de piloot kun je laten zitten (of niet da's jouw keuze).

Het doorzichtige deel heb ik losgeschroefd en met kit weer op z'n plaats gezet; de boot draait namelijk wel terug door de kantelkamer, maar níet als de cockpit vol water is gelopen, dan is het zwaartepunt verschoven en blijft 'ie op z'n dak liggen...

Met een koelblokje bedoel ik zoiets:

full

Waterkoeling, niet dat geribde koelblok voor luchtkoeling.

Groeten, Jan.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ja heb hem er eens opgezet voor animocheck, tja betwijfel nog steeds of dat boten me wel bevallen, testvaren was niet echt dat ik van van wooow vet en leuk.

Maar zal het zien..

Stefan weet wel, dat 'ie met de standaard buitenloper op 3S moet varen met een 43,5K, in deze set-up varen onze ARPRO's momenteel ook en we kunnen goed meekomen in de Mono I klasse.

Daarnaast had 'ie de timing van de regelaar niet ingesteld voor de outrunner, dan haal je die 11000 toeren niet eens...

Groeten, Jan.

Ja ondertussen weet ik dat al :)
Ben nog steeds aan het instellen van de regelaar, en heb het gevoel dat het wel meer toeren maakt, ga deze week eens wat lipo's bestellen.

Hij heeft niet lang in mn bezit gezeten, hij is verkocht, en voor mij nooit meer een boot.
Bevalt me toch niet helemaal, auto's bevallen me een stuk meer.

Back