Antenne (staafje?) voor op vliegtuig gezocht..

5p1k3

Forum veteraan
Ik zie op veel foto's van Jets, maar ook van Bigscale vliegtuigen van die mooie (metalen?) stangetjes als antenne. Ik vraag mij af waar die te koop zijn. Ik wil er namelijk een op mijn Extra 330L en mijn Christen Eagle gaan maken. Vind een snoertje zo oer lelijk :)

Grtz
Spijker46

Of ze bedoelen 35MHz of 35cm maar 35mm kan je wel vergeten. Of toch, het kan wel, voor de 2,4GHz band!
Als het voor de 35MHz is of als hij 35cm lang is dan KAN je hem gebruiken maar denk er wel aan dat je reikwijdte zal moeten inleveren. In het ergste geval kan die zelfs wel halveren!

Hmm zie het nu zelf ook staan inderdaad ja....

Misschien een ander linkje waar ze ook te bestellen zijn? Ik kan sowieso altijd wel even telefonisch contact opnemen met die partij, daar niet van.

Ik heb er nog een liggen die ik niet meer gebruik. Gedistingeerd zwart. Kan nu even niet meten hoe lang die is (30-40cm schat ik) maar hij is compleet met bevestigingsvoetje en kabelsteker.
PM bij interesse.

Was er niet iets mee dat de totale antennelengte van de ontvangerantenne gelijk moet blijven? dus de lengte van de 'staaf' van de ontvangerantenne afknippen en de rest van de ontvangerantenne alsnog in de romp opbergen?

Misschien kan iemand hier wat zinnigs over zeggen? Ik wil misschien ook nog zo'n staaf gebruiken en dan wil ik natuurlijk geen slechte ontvangst.

Idd de totale lengte moet gelijk blijven.

Er is nog een goedkopere versie te maken.
Men neme een fietsbandventiel. dit schroef je in de romp. Aan de binnenzijde maak je de restkabel van de ontvanger antenne en in het eigenlijke ventieltje wat je kan losnemen soldeer je een staaldraad met de lengte die jij wil. Op die manier kun je de staaldraad er altijd afschroeven voor transport.

Op die manier kun je de staaldraad er altijd afschroeven voor transport.
Met de staafantennes die hier aangeboden worden kan dit ook.

Jouw voorbeeld is alleen misschien wat goedkoper maar ook weer wat grover.

@ Jaap,

yep, zie antwoord Theo, dit was ook al in mijn jetdraadje voorbij gekomen, de lengte van de staafantenne moet je er dus afknippen om de totale orginele antennelengte te behouden.

Hmm daar zit ook wel weer wat in natuurlijk.. En dat heeft geen invloed op het vlieg gedrag (storings gevoeliger)?

In de 14 jaar dat ik vlieg niet:D Zit bij al mijn kisten zo, ik moet geen antenne aan de buitenkant, omdat het niet mooi is, en omdat de antenne dan kwetsbaar is.

Grt.

Spijker: bij jou in de buurt, mcmodelbouw te bilthoven, heeft die dingen gewoon in het rek hangen.. kun je zo ophalen..

@Alex: Dat het niet mooi is, is een persoonlijke mening natuurlijk, want ik vind het wel weer wat hebben zo een antenne.

@hezik: Ben nog nooit in die store geweest, reden te meer om toch maar eens een kijkje te gaan nemen.. Thnx voor de tip :)

@Berto: bedankt voor het aanbod, maar als ze bij mcmodelbouw liggen, neem ik er gelijk een handje vol van mee :)

Oja, en het is onhandig met vervoer, altijd dat antennetje wat overal doorheen wil prikken:D

Daar ben ik het mee eens dat het onhandig is bij mijn Yak54 2,39M

Als ik die van de bouwruimte naar de auto breng moet ik kijken dat die staafantenne

nergens aan blijft hangen en niet breekt :)

Grt.

Back