Ansmann Mad Rat

in de nieuwe m-auto word de hot rod getest, erg leuk autootje die gebaseerd is op de mad rat. nu vraag ik mij af, zijn de gears plastic of metaal?

De spur is uiteraard gewoon van plastic.
Het tandwiel dat op de as zit van de spur (in de transmissie box) is van staal.
Dan heb je het tandwiel dat aan het ball-diff zit, die is plastic, even als het tandwiel dat tussen die 2 in zit.
Daar heb ik er inmiddels al 2 van gesloopt.
Hoogst waarschijnlijk ben ik niet de enige, er is een optionele verkrijgbaar van aluminium ;)

De X Pro is niet het zelfde als de mad rat, deze heeft een aantal optionele delen.

Ik probeer binnen kort het 3e, en laatste deel van mijn review op rc-junkies te plaatsen.
De voorgaande 2 delen staan al een tijdje online.

Laatst bewerkt:
er zitten twee kogellagers in voor de stuurinrichting (kijk naar de foto's van het bouwverslag)
verder allemaal bronzen lagers.
Dat gaat bij mij al vrij lang goed.

13.5 turns Ezrun setje bevalt heel erg goed voor deze auto.

Waar je op moet letten?
Diff goed bouwen en de werking testen.
Na een paar accus rijden het diff weer bijstellen.

verder het bouwverslag goed lezen daar staan alle tips in.

Succes!

ik wil de kit bij conrad kopen van de mad rat maar zitten daar ook kogellagers bij want in de reacties staat van niet of is dat overal het zelfde mvg luc

Is overal hetzelfde...

De MadRat heeft alléén kogellagers in de stuurinrichting. Verder op de voor- en achterwielen en de gearbox is alles met bronzen lagers uitgevoerd. Een setje kogellagers is echter niet heel erg veel geld dus dat scheelt en zal de auto wel ten goede komen...

hey Oscar,
even een vraagje. hoe is de kwaliteit van ansmann?
ik wil ook iets in die geest gaan kopen, maar is hij een beetje crashbestendig? en hoe is het met de levering van de onderdelen? jij rijd er nu al een tijdje mee dus ik denk dat je wel wat "gebruikerservaring" hebt. ik heb ooit een reely gekocht maar die is na een paar keer rijden in de container beland.

gr Sander

Hoi Sander,

Mad rat is echt een prima autootje,
niet vergelijkbaar met REELY.

De passing is redelijk goed en het geheel is behoorlijk stevig.

Wij hebben alleen met temperaturen rond 3 graden de voor draagarmen gebroken.
Die kon ik overal bestellen.

Onderdelen import gaat via RC-connect en dat gaat redelijk snel.

De onderdelen van Team-C passen ook,
dat is de zelfde auto.
Er is ook een short course versie met veel van de zelfde onderdelen.

Echt goed product en helemaal voor die prijs!

de mad rat is wel goed, heb hem zelf ook, heb ook een nog een reely ranger liggen ( doet het niet ) en die is van veel slechtere qualiteit, heb tot nu toe bij de mad rat alleen 1 voor-draagarm gebroken, en nu is voor-chassis plaat gebroken, was wel mijn fout ( ding reed aardig hard tegen een boom ), het vervelende is nu dat ik ook een klein lagertje van de servo saver kwijt ben, en die blijkt aardig duur te zijn. maarja, ik ga het weer maken. alleen nu is eerst mijn savage aan de beurt. veel succes.

hey Oscar,

ik was idd aan het kijken naar de short course uitvoering om een beetje mee te rijden/ bashen. die is ook identiek aan die van team-c. wellicht dat die een dezer dagen mijn zolder komt verblijden

gr Sander

hey Oscar,

ik was idd aan het kijken naar de short course uitvoering om een beetje mee te rijden/ bashen. die is ook identiek aan die van team-c. wellicht dat die een dezer dagen mijn zolder komt verblijden

gr Sander

Dat vermoeden had ik al.

Ga je hem dan ook af en toe uitlaten?
Ik heb de indruk dat die banden van de short course beter zijn dan de
mad rat versie kwa grip op los terrein.

ik heb de zo'n beetje de hele website van muco afgezocht maar ik kan hem niet vinden

RC-connect heeft hem,
dus je kunt hem gewoon bij Muco bestellen
122000018.jpg

RC-Connect... Racing Distributor... Traxxas, LRP, Xray, Hudy, Robitronic, Axial, Much More, Jaco, Scanner RC...

ben toch maar voor de stadium truck gegaan.
de macnum, ik denk dat die in het terrein iets beter presteerd.
volgens mij is die hetzelfde als de mad rat behalve de wielen en body.
ik hoop hem vandaag binnen te krijgen, en ja , hij word uitgelaten, misschien ook wel op de mach binnenbaan als die er weer is.

Sander

Je kunt er ook bij de MVW mee rijden, da's in je eigen dorp. Die hebben in de zomermaanden een donderdag avond competitie

klopt, daar ben ik ook lid van geweest, maar het gebrek aan tijd heeft me doen stoppen.
vraagje aan Oscar, ik heb de wagen binnen en even alles bekeken.
nou zit er een bepaald goedje op de banden waarvan ik denk dat het is om uitdrogen te voorkomen. had jij dat ook? en waarmee kan ik dat weghalen? wasbenzine, terpetine?
van de week maar eens gaan bouwen en kijken hoe het rijd.

Sander

stuur dan even een link want ik kan hem echt niet vinden mij muco

Aan een link naar MUCO heb je niks... Je moet ze even BELLEN!!! Is ouderwets, ik weet het maar het werkt nog steeds erg goed. Je zoekt op de site van Ansmann het artikelnummer op van de MadRat en die onthou je of schrijf je op... Dan draai je de 10 cijfers van het telefoon nummer van MUCO op een telefoon, die gaat dan over en dan hoor je daadwerkelijk een echte stem van iemand die daar werkt. Dan zeg je je naam en vraag je vervolgens om dat artikelnummer. Dan kijken zij in de lijst of ze hem hebben liggen of dat ze hem moeten bestellen. In het laatste geval laat je jouw naam en telefoon nummer achter en ze bellen jou terug!!! Wauw! Wat een systeem maar geloof me, het werkt echt!

Als het artikel dan op voorraad is bij de leverancier (RCconnect) dan heb je binnen een paar dagen je product liggen bij MUCO. Die bellen jou en dan kan je het ophalen of ze zouden het op kunnen sturen na betaling. Makkelijk toch???

Dat noemen ze moeite doen voor iets waar je dan weer een soort van service voor terug krijgt. Was vroeger héél gewoon vóórdat er mensen waren die alles in hun schoot geworpen wilde krijgen...

nou zit er een bepaald goedje op de banden waarvan ik denk dat het is om uitdrogen te voorkomen. had jij dat ook? en waarmee kan ik dat weghalen? wasbenzine, terpetine?

Lekker laten zitten ... het heeft geen invloed op de verlijming van de wielen ... en is na 1 rondje rijden verdwenen...

nou, de Macnum uitgelaten. Ik kan wel zeggen flink uitgelaten en ik moet zeggen dat ik hem helemaal super vind. goeie kwaliteit ( niets kapot gereden ) . ik heb hem met een LRP X11 9.5T brushless motor toch flink de sporen gegeven maar hij gaf geen krimp. de banden waren idd in een paar rondjes schoon. Enigste wat ik heb gedaan is gelijk kogellagers erin.
Dit is dus absoluut een goeie koop voor die €59,- inclusief verzenden.

Sander

Back