Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Hoe snel denk je te gaan met deze combo ?
mijn huisgenoot heeft ook zon autootje gekocht en heeft enorme problemen met de slipkoppeling, zelfs helemaal aangedraait is de auto niet vooruit te branden.
iemand anders hier problemene mee gehad?
Sisco
maakt de motor heel veel toeren en komt de auto niet vooruit? --> slipkoppeling niet goed in elkaar? differentieel mist een onderdeel?
of komt de motor ook niet op toeren?
Je zult gewoon na moeten gaan waar de beweging stopt. Begin bij de bron en werk vervolgens verder.
Motor, pinion, spur, slipper, transmissie..
juist,
zit je motortandwiel goed vast? Je spur ook? Slipper staat compleet vast, maar zit hij ook goed in elkaar gemonteerd?
Zitten alle lagers erin? Werkt het differentieel goed? zit het differentieel goed in elkaar? Zitten de pinnetjes in de wielmeenemers...enzovoort
Waarschijnlijk het diff niet goed gebouwd,
![]()
als je dit geheel klaar hebt steek dan in elke outdrive een inbussleutel en kijk of het tandwiel niet doorslipt.
Als dat met de hand bijna niet meer lukt is hij goed afgesteld.
Succes!
de gaatjes van het tandwiel waar de kogeltjes in moeten zijn langs de randen een soort van "afgebrokkeld ik. dit is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem maar hoe komt dit? heb ik de dif te strak aangedraaid of juist niet strak genoeg?
mvg,
Sisco
Daar wil ik wel een foto van zien!
Bij mij heeft het diff tot nu toe probleemloos gewerkt,
en ik stel de slipper clutch altijd zo af dat je hem regelmatig hoort doorslippen.
Het is wel belangrijk de nodige aandacht te schenken bij het
bouwen van het diff.
Ook de werking goed controleren
( niet slippen maar wel soepel draaien)
Ik heb het diff na iets van 8 accu's 1/4 slag strakker gezet,
daarna geen correcties meer gedaan.
ik maak gebruik van een ezRun 8.5t motor mischien iets te krachtig?
maar dit bleek niet het probleem te zijn. de kogeltjes waren na een goede inspectie gewoon afgevlakt....