Ansmann Mad Rat

misschien nog wat foto's van de auto compleet met elektronica en kap?
ziet er in ieder geval uit als een erg leuke kit (ik vind persoonlijk het bouwen altijd erg leuk maar kitjes zijn vaak zo duur...)

mvg
Jacar
 
ELECTRONICA:

full


Er zit een Ezrun setje in met 60A regelaar en 13.5 turns motor ( $ 70 )
verder gebruik ik de flightmax 4000 hardcase lipo ( $ 24 )
en een kleine spectrum ontvanger.

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Da's om, als je de regelaar aan de ene kant van de accu, en de ontvanger aan de andere kant van de accu hebt zitten, je signaalkabeltje door dat gootje te laten lopen. Kijk maar bij de foto's waar de accu er nog niet in ligt. Dan zie je het gootje duidelijk :wink:
 
mijn huisgenoot heeft ook zon autootje gekocht en heeft enorme problemen met de slipkoppeling, zelfs helemaal aangedraait is de auto niet vooruit te branden.

iemand anders hier problemene mee gehad?

Sisco
 
mijn huisgenoot heeft ook zon autootje gekocht en heeft enorme problemen met de slipkoppeling, zelfs helemaal aangedraait is de auto niet vooruit te branden.

iemand anders hier problemene mee gehad?

Sisco

maakt de motor heel veel toeren en komt de auto niet vooruit? --> slipkoppeling niet goed in elkaar? differentieel mist een onderdeel?
of komt de motor ook niet op toeren?
 
maakt de motor heel veel toeren en komt de auto niet vooruit? --> slipkoppeling niet goed in elkaar? differentieel mist een onderdeel?
of komt de motor ook niet op toeren?


de motor komt wel goed op toeren, maar de auto blijft gewoon staan. bedoel je te zeggen dat het diferentieel door slipt?
 
Je zult gewoon na moeten gaan waar de beweging stopt. Begin bij de bron en werk vervolgens verder.
Motor, pinion, spur, slipper, transmissie..
 
Je zult gewoon na moeten gaan waar de beweging stopt. Begin bij de bron en werk vervolgens verder.
Motor, pinion, spur, slipper, transmissie..

juist,

zit je motortandwiel goed vast? Je spur ook? Slipper staat compleet vast, maar zit hij ook goed in elkaar gemonteerd?
Zitten alle lagers erin? Werkt het differentieel goed? zit het differentieel goed in elkaar? Zitten de pinnetjes in de wielmeenemers...enzovoort
 
juist,

zit je motortandwiel goed vast? Je spur ook? Slipper staat compleet vast, maar zit hij ook goed in elkaar gemonteerd?
Zitten alle lagers erin? Werkt het differentieel goed? zit het differentieel goed in elkaar? Zitten de pinnetjes in de wielmeenemers...enzovoort

nou we heb alles doorgenomen en het lijkt alsof er zand in het kogedifferentieel zit hij maakt een scrapende geluid en draait erg stroef. opengemaakt en alles zit gewoon goed, ingevet en alles. de kogeltjes zijn ook nog goed.
 
Waarschijnlijk het diff niet goed gebouwd,
full


als je dit geheel klaar hebt steek dan in elke outdrive een inbussleutel en kijk of het tandwiel niet doorslipt.
Als dat met de hand bijna niet meer lukt is hij goed afgesteld.

Succes!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Waarschijnlijk het diff niet goed gebouwd,
full


als je dit geheel klaar hebt steek dan in elke outdrive een inbussleutel en kijk of het tandwiel niet doorslipt.
Als dat met de hand bijna niet meer lukt is hij goed afgesteld.

Succes!


nou ik heb het nog een keer geprobeerd, helemaal uit elkaar gehaald en alles schoongemaakt opnieuw ingevet met de bijgeleverde smeer daarna weer in elkaar gezet zoals de handleiding dat weergeeft en nog steeds hetzelfde probleem. ik zal hem wel even uit elkaar halen en een foto proberen te maken van hoe ik hem in elkaar steek. mischien kan je daar wat aan zien.


EDIT: nou laat de foto maar zitten ik heb het probleem al gevonden, de gaatjes van het tandwiel waar de kogeltjes in moeten zijn langs de randen een soort van "afgebrokkeld ik. dit is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem maar hoe komt dit? heb ik de dif te strak aangedraaid of juist niet strak genoeg?

mvg,

Sisco
 
Laatst bewerkt door een moderator:
de gaatjes van het tandwiel waar de kogeltjes in moeten zijn langs de randen een soort van "afgebrokkeld ik. dit is waarschijnlijk de oorzaak van het probleem maar hoe komt dit? heb ik de dif te strak aangedraaid of juist niet strak genoeg?

mvg,

Sisco

Daar wil ik wel een foto van zien!

Bij mij heeft het diff tot nu toe probleemloos gewerkt,
en ik stel de slipper clutch altijd zo af dat je hem regelmatig hoort doorslippen.
Het is wel belangrijk de nodige aandacht te schenken bij het
bouwen van het diff.
Ook de werking goed controleren
( niet slippen maar wel soepel draaien)
Ik heb het diff na iets van 8 accu's 1/4 slag strakker gezet,
daarna geen correcties meer gedaan.
 
Daar wil ik wel een foto van zien!

Bij mij heeft het diff tot nu toe probleemloos gewerkt,
en ik stel de slipper clutch altijd zo af dat je hem regelmatig hoort doorslippen.
Het is wel belangrijk de nodige aandacht te schenken bij het
bouwen van het diff.
Ook de werking goed controleren
( niet slippen maar wel soepel draaien)
Ik heb het diff na iets van 8 accu's 1/4 slag strakker gezet,
daarna geen correcties meer gedaan.


ik zal morgen even proberen wat tijd te maken om hem nog een keer uit elkaar te halen. ik heb er zo onderhand al heel wat stukjes plastic uit kunnen peuteren en werkt al iets beter. een nieuwe is al besteld.
ik maak gebruik van een ezRun 8.5t motor mischien iets te krachtig?
 
ik maak gebruik van een ezRun 8.5t motor mischien iets te krachtig?

Als je er mee om kunt gaan moet het kunnen,
als je weinig ervaring hebt,
en je gas vaak in een keer vol inknijpt,
dan kun je wel problemen verwachten.

Mij 13,5 turns vind ik wel in balans met de mogelijkheden van de auto
en mijn eigen vaardigheden.

Je kunt eventueel ook op je zender de motor wat afknijpen door het EPA wat
lager te zeten.
 
Ik heb nu de motor uit de kit er in gezet,
(de Ezrun moest in de F1 voor een wedstrijd).

ansmannCLASH.jpg


Die motor heeft genoeg power om er flink mee te bashen.

Van de zomer willen we de auto eens testen in purmerend op de
offroadbaan.
 
sorry voor het heeeeele late antwoorden maar ik heb dan eidelijk even tijd gehad om hem uit elkaar te halen.

maar goed, hier een foto van het tandwiel:



zoals je ziet zijn de gaten een stukje groter en ronder geworden maar dit bleek niet het probleem te zijn. de kogeltjes waren na een goede inspectie gewoon afgevlakt....
 
maar dit bleek niet het probleem te zijn. de kogeltjes waren na een goede inspectie gewoon afgevlakt....

Het diff heeft geslipt,
daar zijn de problemen begonnen.
Ceramische balletjes zijn wel een aanrader,
maar ik weet niet welke maat er in zit.
Ik vond ze vrij klein.
 
Back
Top