ben maar weer is beggonen met water raketten. Gebruik nu een opgerolde binne band met tyrib als stob. Maar da lekt aan alle kanten hiervoor dee ik het met kurk dat werkt volgens mij wel voor zo ver ik me kan herinneren lekte ook wel beetje volgens mij maar mijn vraag hebben jullie nog een idee voor een stop? of welke stob gebruiken jullie?
hogedrukkoppeling, vastgedraaid door de dop met een moer. En als luchtdichte afsluiting, vloeibaar rubber. En dan een weekje of 2 laten drogen. Dit zorgt er ook gelijk voor dat de uitlaat smaller is, en dat er meer kracht uit komt. Helaas moet je nu wel heel erg goed opletten dat hij niet scheef zit.
Ik gebruikte (voordat ik een lanceerinrichting had gebouwd) als kurk altijd een grijze rubberen laboratorium kurk. Je zou eens kunnen vragen bij je POA op de middelbare school (Assistent Biologie, Natuurkunde, Scheikunde). Ik zal kijken of ik er nog 1 heb, die mag je dan komen ophalen of tegen verzendkosten stuur ik hem naar je toe. Groet, Bas
oke maar iemand nog zelf maak ideetjes? en zou het mischien lukke met een paar drupjes secondelijm op die kurk want hij sluit wel mooi af maar hij lekt tussen die windingen of zou ik hem echt exstreem hard moeten opdraaien? :roll:
natuurlijk is een lanceerinrichting (zoals die waar BigBoat naar verwijst) is het aller mooist en ook een stuk veiliger dan een kurk. Ik heb er zelf 1 van koper, aangesloten op mijn duikfles.
Met zon lanceerinstallatie kom je zo 40 meter hoger! Een vriend van mij heeft er een, en die is echt cool. Je komt echt 100 meter hoog volgens mij
Heb je het wel eens gemeten? Het lijkt al snel een stuk hoger dan in werkelijkheid. Maar het blijft dat je met een lanceerinrichting veel hoger komt dan met een kurk.
als je dan met de kurk gaat werken kan je ook een metalen staafje langs de rand van de fles doen dat zit net boven de ingang waar de kurk ook in gaat zo dat je toch kan bepalen waneer je je raket vrij laat. succes stef
Stef, Dat werkt alleen als je ook de kurk vast heb zitten aan de standaard. Anders knalt je kurk eruit en staat je fles nog vast achter het metalen staafje. Bas
ik ben zelf niet weg van dit lanceersysteem. Ik heb zelf ook een waterraket, met een tire-wrap systeem. Het is moeilijk om dit in een korte post uit te leggen, maar ik zal binnenkort een tuto online plaatsen hoe je (naar mijn mening) het beste een waterraket kan bouwen, want ik zie hier vaak overenthousiaste mensen, welke best leuke waterraket maken, maar waarbij naar mijn mening het lanceersysteem nog een stuk beter kan. Met het lanceersysteem welk ik heb, heb ik al over de 200 meter geschoten, dat is ook zorgvuldig gemeten. Binnenkort horen jullie meer
Met dit systeem (Tie-wrap) is niets mis. http://www.modelbouw.gompy.net/raket/raket.htm Zoek op internet op Ian Clarck Cable Tie Launcher en je vindt alles wat je wilt weten. Ian Clarck is de uitvinder van dit systeem.
Google: Waterraket, 1e resultaat: http://www.jive.nl/~tenkink/ Dan naar bouw, en voila! Ik ben zelf alleen niet zo gek van een o-ring. Ik doe er wat grijstape op, en daarom heen, en daarboven teflon (heel dun wit spul, wat alleen op elkaar plakt en nergens anders op. Word door loodgieters e.d. gebruikt voor afdichting van buizen) Onderaan doe je dik, en hoe verder naar boven, hoe dunner, dan glijd hij er makkelijk over,en gaat hij steeds stroever, dus vaster. Om hem makkelijk te laten glijden, gebruik vasseline! Je moet wel een aardige druk op kunnen bouwen, want bij 2 bar schiet hij nog niet van de lanceerbuis af.