Vandaag het rolpaard in elkaar gezet (grotendeels, er komen nog enkele details op). Als ik zo doorwerk, dan is het kanon deze week nog af....
De onderdelen van het rolpaard bestaan uit multiplex en daar ik niet voldoende fineer meer heb, heb ik de balken gesuggereerd door er groeven in te snijden. Op de foto het rolpaard met daaronder de wielbakken waar de assen van de wielen later in worden gelijmd en de stelkeg, gemaakt van een stuk noten van 5x12x22 mm met als handvat een bijgeleverde korvijnnagel,
Volgende foto toont het boven aanzicht met aan de voorkant het staand kalf, in het midden een messing as, waar 2 gaten in zitten waar straks een touw aan komt wat om de druif van het kanon word geslagen en waar het kanon dan mee gesteld kan worden. Verder achter de bodemplaat met daarop de stelkeg,
Het kanon zelf vind ik prachtig uitgevoerd, ik geloof dat het van koper is en al een tikkie verouderd, dus daar doe ik verder niets aan,
Als laatste vandaag de wielen aan de assen gemaakt en in de wielbakken gelijmd,
Aan de uiteinden van de assen heb ik een gaatje geboord en er een messing pinnetje in gelijmd als borgpen,
De wielen krijgen nog een messing band, op de foto nog dry-fit omdat de boel eerst in de beits moet.... onderstaande foto is het resultaat van slechts twee dagen bouwen, dus dit gaat echt geen 14 dagen duren