alternatief voor staufenbiel vitesse?

Discussie in 'Zweefvliegen' gestart door benpen, 15 jun 2014.

1. benpen

benpen

Lid geworden:
    27 sep 2013
    Hallo allemaal,

ik ben nieuw in het zweverwereldje (vlieg nu met Sebart wind s50e, warbird MIG3 en giant stick) vandaar dat ik wat advies wil vragen.

Ik moet toegeven in het begin spraken de zwevers mij totaal niet aan maar nu ik een paar zwevers bezig gezien heb met meer acrobatische vluchten met hun zwevers ben ik toch gevallen voor de "elegantie" waarmee een zwever zijn kunstvluchten doet. Na al wat opzoek werk ben ik uitgekomen bij een Staufenbiel vitesse 2. Nu wilde ik graag de PNP versie aanschaffen maar deze is niet beschikbaar momenteel.

Dus nu de vraag, kunnen jullie mij een alternatief voorstellen? In de link een filmpje van de vliegstijl die mij aanspreekt:
    SIIh6J0RKA8[/media] Vitesse Aerobatics - YouTube

Ik zie bv ook dat bij de Staufenbiel Epsilon competition V2 staat dat deze wat meer kunstvlucht kan doen maar toch vindt ik daarover niets terug van bewijs (filmpjes of forums lijken toch altijd meer alleen naar het zweven te gaan).

Graag hoor ik het van jullie ervaringsdeskundigen.

Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2015
  2. GJVO

GJVO In Memoriam Forum veteraan

Lid geworden:
    23 dec 2003
    De dingen die op de video te zien zijn kunnen met vrijwel elke zwever.
    Wil je per se een combo met motor of wil je eventueel een setup er los bij kopen?
    En hoe groot wil je het hebben...
    Als je echt harde aerobatic wil vliegen zou je eigenlijk een 1-delige vleugel moeten nemen en dan zit je rond de 2 meter span.
    Dat soort modellen zweven vaak wel wat minder goed.

Zelf heb ik een Simprop Solution 2.0 gehad.
    Erg fijn en kwalitatief goed model.
    Zweeft behoorlijk, kan aerobatics en ziet er ook nog eens goed uit.
    Is compleet wel wat duurder dan de Vitesse.

Misschien is een Topmodel Fox wel wat voor je?